اقدام اپل برای دور زدن جریمه آنتی تراست در اروپا
اقدام اپل برای دور زدن جریمه آنتی تراست در اروپا
آی سی تی نیوز - اپل برای اجتناب از جریمه آنتی تراست در اتحادیه اروپا پرداخت های NFC را برای شرکت های رقیب آزاد می کند.

به گزارش مهر به نقل از انگجت، بحث و مناقشه طولانی بین کمیسیون اتحادیه اروپا و اپل درباره استفاده از فناوری پرداخت به زودی پایان می یابد. کمیسیون به طور رسمی برنامه اپل را برای آزاد کردن فناوریNFC برای تهیه کنندگان کیف پول موبایل طرف ثالث اعلام کرد. این فناوری برای پرداخت های tap-and-go به کار می رود.

شایعات درباره این پیشنهاد اپل نخستین بار در دسامبر ۲۰۲۳ میلادی منتشر شد. فناوری NFCبه معنای ارتباط در محدوده نزدیک است که راهی برای ارتباط بین تلفن‌های همراه، تبلت، لپ‌تاپ و بقیه دستگاه‌ها در فاصله‌های کوتاه به حساب می آید و البته با کمک آن می توان پرداخت الکترونیک نیز انجام داد.

کمیسیون اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۰ میلادی تحقیقاتی در اپل درباره محدودسازی دسترسی توسعه دهندگان کیف پول های رقیب به فناوری مورد نیاز و در نتیجه حذف رقبای سرویس «اپل پی» را آغاز کرد. همچنین این کمیسیون اعلام کرد اپل را به نقض قانون آنتی تراست اتحادیه اروپا متهم می کند. در صورت اثبات این امر، اپل با جریمه ای سنگین روبرو می شد.

درهرحال برنامه پیشنهادی اپل با اظهارات قبلی شرکت مبنی بر اینکه طرف های ثالث می توانند بر امنیت تأثیر منفی بگذارند، تناقض دارد. درصورتی که این پیشنهاد تایید شود، اپل به طرف های ثالث اجازه می دهد بدون کارمزد یا استفاده از سیستم اپل پی و کیف پول تا ازAPI هایی با عملکرد NFC استفاده کنند.

همچنین پیشنهاد اپل شامل دسترسی به فناوری که اطلاعات پرداخت را ایمن نگه می دارد، نیز می شود. شرکت آمریکایی تغییر مذکور را برای توسعه دهندگان و کاربران iOS در منطقه اقتصادی اروپا (EEA) اعمال می کند. با این حال، توسعه دهندگان و کاربران خارج از EEA نیز احتمالا بتوانند از برنامه های طرف ثالث استفاده کنند. اپل همچنین ادعا می کند خواستار بررسی مستقل درباره مواردی خواهد شد که دسترسی NFC را رد کرده بوده است.

همانطور که پیش بینی می شد کمیسیون اتحادیه اروپا به سرعت تعهدات پیشنهادی اپل را قبول نکرده است، بلکه آنها را مطرح کرده و خواستار بازخورد درباره رقبای اپل درباره میزان مقبولیت تغییرات بین آنها شده است.