اجباری شدن درج برچسب برای ویدیوهای هوش مصنوعی در یوتیوب
اجباری شدن درج برچسب برای ویدیوهای هوش مصنوعی در یوتیوب
آی سی تی نیوز - یوتیوب الزامات برچسب‌گذاری جدیدی را برای محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی در سیاست‌های خود اعلام کرده‌است.

به گزارش فارس به نقل از سوشال‌مدیاتودی، یوتیوب یکی از آخرین پلتفرم‌هایی است که به دنبال پیاده‌سازی برچسب‌ بر روی محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی است.

یوتیوب در سیاست جدید خود توضیح داد:«در ماه‌های آینده، به‌روزرسانی‌هایی را معرفی خواهیم کرد که به بینندگان اطلاع می‌دهند محتوای مشاهده شده مصنوعی است. ما به طور خاص، از سازندگان می‌خواهیم محتوای تغییریافته یا ایجاد شده با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی که واقع گرایانه هستند را مشخص کنند.»

بنابراین سازندگان باید مشخص کنند که یک ویدئو چه زمانی حاوی محتوای تغییر یافته یا مصنوعی واقع گرایانه است. بنابراین، انیمیشن های تولید شده با هوش مصنوعی که مشخص هستند، اما تصاویر افراد واقعی و رویدادها باید برچسب گذاری شوند.

blank

عدم انجام این کار جریمه هایی را در پی خواهد داشت که در بدترین موارد می تواند شامل حذف، تعلیق درآمدزایی و حتی تعلیق حساب شود.

یوتیوب می گوید که به طور خودکار هر محتوایی که با ابزارهای هوش مصنوعی تولیدی خودش ایجاد شده را برچسب گذاری می کند. علاوه بر این، یوتیوب فرآیندهای درخواست حذف محتوای جدیدی را برای افراد و هم آهنگسازان اضافه می‌کند.

متا و تیک تاک هر دو برچسب هایی را برای محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی پیاده سازی کرده اند.

انتظار می‌رود که این موضوع در سال‌های آینده اهمیت بیشتری پیدا کند، زیرا ابزارهای هوش مصنوعی مولد تکامل بیشتری پیدا می کنند و ابزارهای ویدئویی تولیدی به جریان اصلی تبدیل می‌شوند.