اتحادیه اروپا درباره تیک‌تاک تحقیق خواهد کرد
اتحادیه اروپا درباره تیک‌تاک تحقیق خواهد کرد
آی سی تی نیوز - اتحادیه اروپا قصد دارد درباره نقض احتمالی قوانین محتوای آنلاین در تیک تاک تحقیقی در این باره انجام دهد.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، این قوانین برای محافظت از کودکان و تضمین شفافیت تبلیغات ارائه شده و پلتفرم اجتماعی را در معرض جریمه ای سنگین قرار می دهد. تیری برتون کمیسیونر اتحادیه اروپا در امور بازارهای داخلی اعلام کرد پس از تحلیل گزارش ارزیابی ریسک اپلیکیشن ویدئو کوتاه و پاسخ تیک تاک به درخواست ها برای اطلاعات چنین تصمیمی را گرفته است. برتون در ایکس نوشت: ما درباره نقض احتمالی قوانین شفافیت و تعهدات به حفاظت از افراد زیر سن قانونی (طراحی اعتیاد آور و محدودیت زمان استفاده، احراز هویت سن، تنظیمات پیش فرض) در تیک تاک تحقیقاتی انجام می دهیم.

قانون سرویس های دیجیتال اتحادیه اروپا که از ۱۷ فوریه سال جاری میلادی برای تمام پلتفرم های آنلاین اجرا می شود، به خصوص شبکه های اجتماعی بزرگ و موتور جستجوها را ملزم می کند تا اقدامات بیشتری برای مقابله با محتوای غیرقانونی آنلاین و ریسک های آن برای امنیت عمومی انجام دهند.

در صورتی که تیک تاک در نقض قوانین DSA گناهکار شناخته شود، ممکن است بایت دنس( مالک تیک تاک) با جریمه تا سقف ۶ درصد درآمد جهانی خود روبرو شود. در این میان تیک تاک اعلام کرده به همکاری با کارشناسان و صنعت ادامه می دهد تا کاربران جوان را در پلتفرمش ایمن نگه دارد و برای توضیح دقیق فعالیت های خود به کمیسیون اتحادیه اروپا مشتاق است.

سخنگوی این شرکت در این باره گفت: تیک تاک ویژگی ها و تنظیماتی برای محافظت از نوجوانان و حفظ کودکان زیر ۱۳ سال در پلتفرم اجرا کرده است. این موارد چالش هایی هستند که کل صنعت فناوری با آن دست و پنجه نرم می کند.

کمیسیون اتحادیه اروپا اعلام کرد این تحقیقات روی طراحی سیستم تیک تاک از جمله سیستم های الگوریتمی متمرکز است که احتمالا رفتارهای اعتیادی را شبیه سازی می کند. همچنین این سازمان درباره آنکه تیک تاک اقدامات متناسب برای تضمین سطح بالای حفاظت از حریم خصوصی، ایمنی و امنیت برای کاربران زیر سن قانونی را اجرا کرده نیز تحقیق انجام می دهد.

در کنار این موارد کمیسیون اتحادیه اروپا مشغول بررسی آن است که آیا تیک تاک یک منبع معتبر درباره تبلیغات برای پلتفرمش فراهم می کند تا محققان بتوانند ریسک های آنلاین احتمالی را موشکافی کنند یا خیر.