آی‌سی‌تی نیوز – کمتر از ۲۴ روز تا پایان مهلت قانونی اتصال درگاه صدور مجوز دستگاه‌ها باه درگاه ملی مجوز‌ها باقی مانده است و از ۱۸ اسفند همه دستگاه‌ها ملزم به اجرای این قانون هستند. به گزارش باشگاه خبرنگاران بر اساس مصوبه هیئت مقررات زدایی و تسهیل مجوز‌های کسب و کار و دستور وزیر اقتصاد […]

آی‌سی‌تی نیوز – کمتر از ۲۴ روز تا پایان مهلت قانونی اتصال درگاه صدور مجوز دستگاه‌ها باه درگاه ملی مجوز‌ها باقی مانده است و از ۱۸ اسفند همه دستگاه‌ها ملزم به اجرای این قانون هستند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران بر اساس مصوبه هیئت مقررات زدایی و تسهیل مجوز‌های کسب و کار و دستور وزیر اقتصاد تمامی دستگاه‌های مرجع صدور مجوز‌های کسب و کار از ۱۸ اسفند باید صدور مجوز‌ها را به صورت غیرحضوری و الکترونیکی انجام دهند، بر این اساس همه مراجع صدور مجوز کسب و کار و دستگاه‌ها باید مدارک مورد نیاز کسب و کار‌ها را در سامانه ملی مجوز‌های کشور (g۴b.ir) بار گذاری کنند.

با الکترونیکی شدن صدور مجوزها، دستگاه صادر کننده مجوز برای استعلام، کاغذ حذف و استعلام‌ها به صورت الکترونیکی صورت خواهد گرفت.

رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه نیز در این مورد گفته است: قوانین لازم در خصوص صدور مجوز‌های کسب و کار به صورت الکترونیک به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است و وزارت اقتصاد براساس قانون مکلف شده تا درگاه ملی مجوز‌ها را برقرار کند.

اعطای مجوز‌های الکترونیک باعث می‌شود تا مردم به دستگاه‌های مختلف مراجعه حضوری نداشته باشند و این امر از بروز فساد در اعطای برخی مجوز‌ها جلوگیری می‌کند.

با توجه به نرخ ۹ درصدی بیکاری در کشور (طبق اعلام مرکز آمار در پاییز ۱۴۰۰؛ نرخ بیکاری ۸.۹ درصدی) و وعده اشتغال رئیس جمهور مبنی بر ایجاد یک میلیون شغل در سال، این تسهیل شدن صدور مجوز‌های کسب و کار می‌تواند گامی به سوی تحقق این وعده باشد.

۲۳ روز تا اجرای صدور مجوز‌های الکترونیکی کسب و کار

۲۳ روز تا اجرای صدور مجوز‌های الکترونیکی کسب و کار