۲ ایالت دیگر آمریکا به ممنوعیت تیک تاک اضافه شدند
۲ ایالت دیگر آمریکا به ممنوعیت تیک تاک اضافه شدند
آی سی تی نیوز -آی سی تی نیوز - اوهایو و نیوجرسی نیز به دیگر ایالت های آمریکایی پیوسته اند که اپ تیک تاک را در دستگاه های دولتی ممنوع کرده اند.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، فیل مورفی فرماندار دموکرات ایالت نیوجرسی اعلام کرد: علاوه بر ممنوعیت اپ اشتراک گذاری ویدئوی کوتاه در دستگاه های دولتی، نرم افزار، محصولات و سرویس های بیش از ۱۲ شرکت از جمله Hikvision، تنسنت و کسپراسکای نیز منع شده اند.

دفتر مورفی در این باره می گوید: یکی از نگرانی های حوزه امنیت ملی آن است که دولت چین از طریق بایت دنس( شرکت مادر تیک تاک) به داده های کاربران دسترسی یابد.

مایک دی واین فرماندار ایالت اوهایو نیز در دستور خود اعلام کرد: عملکرد این نوع اپلیکیشن ها برای کاربران آنها و همچنین دستگاه هایی که اپ ها در آنها ذخیره می شوند، ریسک امنیت سایبری ملی و محلی را در بر دارد.

تیک تاک اعلام کرده است: بسیاری از ایالت ها سیاست هایی را در پیش گرفته اند که هیچ تاثیری در پیشبرد امنیت سایبری در این ایالت ها ندارد و براساس دروغ هایی درباره تیک تاک بنا شده اند.

این در حالی است که جمعه تونی اورز فرماندار ایالت ویسکانسن نیز تصمیم خود برای پیوستن به ایالت های دیگر در ممنوعیت اپ تیک تاک را اعلام کرد.