۱۵۰۰ شرکت توسعه‌دهنده اپلیکیشن در انگلیس از اپل شکایت کردند
۱۵۰۰ شرکت توسعه‌دهنده اپلیکیشن در انگلیس از اپل شکایت کردند
آی سی تی نیوز - بیش از ۱۵۰۰ توسعه دهنده اپ در انگلیس به دلیل کمیسیون اپ استور اپل از این شرکت شکایت کرده اند و به نظر می رسد غرامتی ۷۸۵ میلیون پوندی (یک میلیارد دلاری) در انتظار این شرکت باشد.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، سرویس تجاری اپل که شامل اپ استور نیز می شود در چند سال اخیر شاهد رشد سریع درآمد بوده است. اکنون درآمد آن در هر سه ماه حدود ۲۰ میلیارد دلار است.

با این وجود کمیسیون ۱۵تا۳۰ درصدی که شرکت از توسعه دهندگان اپلیکیشن برای سرویس پرداخت در اپ دریافت می کند با انتقادات زیادی روبرو است و از سوی دیگر رگولاتورهای آنتی تراست چند کشور آن را هدف گرفته اند.

اپل قبلا اعلام کرده بود ۸۵ درصد از توسعه دهندگان اپلیکیشن در اپ استور هیچ کمیسیونی پرداخت نمی کنند و این فروشگاه به توسعه دهندگان اروپایی کمک می کند به بازارها و مشتریانی در ۱۷۵ کشور جهان دسترسی یابند.

شکایت مذکور از سوی ۱۵۶۶ توسعه دهنده در دادگاه تجدید نظر رقابت انگلیس ارائه شده است. به گفته شان انیس پروفسور مرکز سیاستگذاری رقابت در دانشگاه «ایست آنجلیا» و یکی از اقتصاددانان سابق سازمان OECD هزینه هایی که اپل به توسعه دهندگان تحمیل می کند زیاد هستند و فقط به دلیل انحصار در توزیع اپ ها در آیفون و آی پدها وضع شده اند.