گوگل متهم به دزدی اختراعی درباره تراشه‌های هوش مصنوعی شد
گوگل متهم به دزدی اختراعی درباره تراشه‌های هوش مصنوعی شد
آی سی تی نیوز - گوگل در دادگاهی شرکت کرد که در صورت باخت به یک محقق رایانه باید ۱.۶۷ میلیارد دلار غرامت درخواست وی را برای نقض قانون ثبت اختراع مربوط به تراشه های هوش مصنوعی بپردازد.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، گوگل در برابر هیأت منصفه دادگاهی در شهر بوستون آمریکا حاضر شد تا درباره ادعای یک کارشناس رایانه از خود دفاع کند که به دلیل نقض قانون ثبت اختراع توسط این شرکت و استفاده از پردازشگرهای مخصوص هوش مصنوعی در محصولات آن خواستار ۱.۶۷ میلیارد دلار غرامت شده است.

وکیل شرکت «سینگولار کامپوتینگ» که توسط جوزف بیتش محقق رایانه تأسیس شده به هیأت منصفه گفت: گوگل پس از ملاقات‌های متعدد با بیتس برای گفتگو درباره ایده‌هایش جهت حل مشکلی در توسعه هوش مصنوعی، فناوری وی را کپی کرده است.

وی همچنین مدعی شد پس از آنکه بیتس نوآوری‌های پردازش رایانشی خود را از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ با گوگل به اشتراک گذاشت، این شرکت فناوری به جای دریافت مجوز از بیتس، بدون اجازه وی آنها را کپی کرده تا تراشه‌های پشتیبان هوش مصنوعی خود را بسازد.

نوآوری‌های بیتس در واحدهای پردازش تنسور گوگل به کار رفته اند که از ویژگی‌های هوش مصنوعی در جستجوی گوگل، جی میل، سرویس ترجمه گوگل و دیگر خدمات این شرکت پشتیبانی می‌کند. ایمیل‌های داخلی نشان می‌دهد جف دین محقق ارشد گوگل در آن زمان درباره اینکه ایده‌های بیتس واقعاً برای محصولات در حال توسعه گوگل مناسب است، به دیگران نوشته است.

وکیل بیتس به هیأت منصفه گفت: این پرونده درباره موضوعی است که از مدت‌ها قبل آموخته ایم، احترام گذاشتن به دیگران، استفاده نکردن از چیزی که متعلق به دیگری است و همچنین اعطای اعتبار در مکان وزمان مناسب.

وکیل گوگل نیز گفت کارمندان گوگل که تراشه‌های این شرکت را ابداع کردند، هرگز با بیتس ملاقات نکرده اند و محصولات را به طور مستقل ابداع کرده اند. همچنین وی بیتس را یک مخترع ناامید نامید که مداما نتوانسته شرکت‌های بزرگ از جمله متا پلتفرمز، مایکروسافت، آمازون و اوپن ای آی را وادار کند از فناوری اش استفاده کنند.