نگرانی مردم عربستان از هک دستگاه‌هایشان
نگرانی مردم عربستان از هک دستگاه‌هایشان
طبق گزارش‌های جدید 73 درصد از مردم عربستان سعودی نگران هک شدن دستگاه‌های خود هستند.

به گزارش سایبربان؛ در میان افزایش جهانی جرائم سایبری در تمام سطوح، مردم عربستان نگرانی خود را در مورد تهدیدات فضای مجازی مطرح کردند و ۷۳ درصد گفتند که نگران هک شدن دستگاه‌های شخصی خود هستند.

شرکت سیسکو نتایج نظرسنجی امنیتی اخیر مشتریان خود در ریاض را فاش کرده است، این مطالعه نشان داد که ۵۴ درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند که به دلیل جرائم سایبری شرکتی، اطلاعات شخصی آن‌ها در مقایسه با ۱۲ ماه گذشته بیشتر در معرض خطر است.

در این میان ۶۹ درصد از کاربران اعلام کردند عمدتاً از تلفن شخصی خود برای امورات کاری و ۶۱ درصد از شبکه‌های عمومی ناامن برای امورات کاری اساسی استفاده می‌کنند.

همچنین ۲۹ درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند که از احراز هویت چندعاملی (MFA) اطلاعی ندارند یا از آن استفاده نمی‌کنند.

این تحقیق شرکت سیسکو در عربستان سعودی به ما بینشی فوق‌العاده از رویکرد عمومی به امنیت می‌دهد، به‌خصوص زمانی که بخش خصوصی و دولتی مجبور هستند در یک محیط کار ترکیبی ادغام ‌شوند. فادی یونس یکی از مدیران حوزه امنیت سایبری گفت:

درحالی‌که همه‌گیری کرونا مدل کار ترکیبی و دسترسی از راه دور به داده‌های تجاری را تسریع کرده است، ما خطوط قرمزی را شناسایی کرده‌ایم که مصرف‌کنندگان باید به آن‌ها توجه کنند.

ما متوجه شده‌ایم که تهدیدات ناخودآگاه داخلی در حال تبدیل‌شدن به بخش رایج زنجیره حمله هستند. حتی کوچک‌ترین نشت داده‌ها می‌تواند برای امنیت سایبری افراد پیامدهای بزرگی را در پی داشته باشد.

نتایج این تحقیقات در عربستان سعودی نشان داد که ۶۹ درصد مردم مکرراً از دستگاه‌های شخصی خود برای امورات کاری مانند ارسال ایمیل و ۶۶ درصد برای تماس‌های تجاری استفاده می‌کنند. در حالیکه تنها ۳۵ درصد هرگز با وسایل شخصی خود امورات کاری انجام نداده‌اند یا روی یک سند تجاری کار نکرده‌اند.

به‌علاوه ۷۲ درصد رمز عبور خود را در ۶ ماه گذشته تغییر داده‌اند که این بالاترین درصد در سراسر اروپا، غرب آسیا و آفریقا بوده است.

در این گزارش آمده است که چالش اصلی در رفع شکاف‌های امنیت سایبری، آموزش میلیون‌ها نفر در یک سطح ثابت است.