نگرانی اروپا از قرارداد جدید انتقال داده به آمریکا
نگرانی اروپا از قرارداد جدید انتقال داده به آمریکا
آی سی تی نیوز - ناظر حفاظت از داده های اتحادیه اروپا درباره پیش نویس تصمیم کمیسیون این منطقه برای قرارداد جدید انتقال داده به آمریکا اظهار نگرانی کرده است.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، این سازمان معتقد است باید اقدامات بیشتری برای حفاظت از حریم خصوصی شهروندان اروپایی انجام داد.

اظهارنظر غیر الزام آور هیئت حفاظت از داده های اروپا (EDPB) پس از آن صادر شد که کمیسیون پیش‌نویس تصمیمی را در دسامبر صادر کرد مبنی بر اینکه تدابیر امنیتی ایالات متحده در برابر فعالیت‌های اطلاعاتی آمریکا به اندازه کافی قوی است تا نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی داده‌های اتحادیه اروپا را برطرف کند.

EDPB اعلام کرد محور نگرانی هایش حقوق معینی از سوژه‌های داده، انتقال‌های بعدی اطلاعات، دامنه معافیت‌ها، جمع‌آوری موقت انبوه داده‌ها و عملکرد عملی مکانیسم جبران خسارت متمرکز است.

آندرئا جلینک رئیس EDBP در بیانیه ای نوشت: ما توصیه می‌کنیم به نگرانی‌های بیان‌شده رسیدگی و توضیحات مورد درخواست برای اطمینان از پایداری تصمیم کفایت ارائه شود.

او در ادامه افزود: معتقدیم که پس از اولین بررسی تصمیم کفایت، بررسی های بعدی باید حداقل هر ۳ سال یکبار انجام شود. ما متعهد هستیم که در آنها مشارکت داشته باشیم.

همچنین این سازمان از کمیسیون اتحادیه اروپا خواست تا اقدامات امنیتی بیشتری برای تضمین استقلال دادگاه بررسی حفاظت از داده انجام دهد و شفافیت بیشتری درباره جمع آوری انبوه داده ها به طور موقت، حفظ و تحلیل چنین داده هایی فراهم کند.