معامله جدید ادوب به رقابت در انگلیس آسیب می زند
معامله جدید ادوب به رقابت در انگلیس آسیب می زند
آی سی تی نیوز - تحقیق رگولاتور انگلیس درباره خرید شرکت طراحی دیجیتال فیگما توسط ادوب نشان می دهد این فرایند به رقابت آسیب می رساند و در حقیقت به معنای حذف رقیب محصولات ادوب است.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، رگولاتور رقابت انگلیس اعلام کرد قرارداد شرکت ادوب (مالک نرم افزار فوتوشاپ) برای خرید پلتفرم طراحی مبتنی بر ابر «فیگما« به مبلغ ۲۰ میلیارد دلار ممکن است به نوآوری نرم افزاری که بسیاری از طراحان دیجیتال انگلیسی از آن استفاده می کنند، آسیب بزند.

طبق یافته های اداره رقابت و بازارهای انگلیس(CMA) پس از انجام تحقیقی در جولای امسال، این معامله رقابت را از بین می برد و به این ترتیب فیگما تهدیدی برای برنامه فوتوشاپ و محصولات ایلاستریتور شرکت ادوب نخواهد بود. این تحقیق پس از آن انجام شد که شرکت ادوب از ارائه امتیازاتی برای برطرف کردن نگرانی ها سرباز زد.

این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد: ما مشغول بررسی یافته های مشروط هستیم و درباره واقعیت ها و موضوعات پرونده باCMA همکاری می کنیم.

CMA نیز اعلام آمادگی کرد تا قبل از تصمیم گیری نهایی، با طرف های ذینفع در مورد یافته های مشروط خود مشورت کند. صنعت طراحی دیجیتال در انگلیس حدود ۶۰ میلیارد پوند ارزش دارد و ۲.۷ درصد از اقتصاد ملی این کشور را به خود اختصاص داده است. همچنین بیش از ۸۵۰ هزار نفر فرد بسیار ماهر در آن فعالیت می کنند.

سختگیری های رگولاتوری در سراسر جهان بر آن دسته فرایندهای ادغام شرکت های بزرگ فناوری بیشتر شده که سلطه شرکت های قدرتمند بر بازار را بیشتر می کند یا شامل استارت آپ هایی می شود که رقیب به حساب می آیند.

ناظر رقابت اتحادیه اروپا نیز درباره معامله ادوب-فیگما در سپتامبر ۲۰۲۲ میلادی اظهار نگرانی کرد.