قوانین هوش مصنوعی اروپا به زودی تصویب نمی‌شود
قوانین هوش مصنوعی اروپا به زودی تصویب نمی‌شود
آی سی تی نیوز - با توجه به اظهارات وزیر دیجیتال فرانسه به نظر می‌رسد حتی اگر در مذاکرات کشورهای اتحادیه اروپا درباره قانون هوش مصنوعی توافقی ایجاد شود، به گفتگوهای بیشتری برای نهایی شدن قوانین نیاز است.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، ژان نوئل بارو وزیر دیجیتال فرانسه اعلام کرد کشورها و قانونگذاران اتحادیه اروپا حتی اگر در مذاکرات امروز (چهارشنبه) به توافق برسند، احتمالا باید برای مرحله جدید مذاکرات دوباره ملاقات و جزییات حساس قوانین هوش مصنوعی را تعیین کنند.

هر دو طرف و کیمیسیون اتحادیه اروپا که پیش نویس قوانین را ۲ سال قبل نوشته بود، امیدوار هستند طی مذاکره امروز قانون نهایی شود. این در حالی است که مذاکراتی در همین زمینه در ماه های ژوئن، جولای، سپتامبر و اکتبر انجام شده است.

اما امیدهای اتحادیه اروپا برای ارائه نخستین قوانین هوش مصنوعی جهان ممکن است به دلیل مخالفت درباره آنکه هوش مصنوعی در نظارت بیومتریک به کار رود یا خیر و همچنین استفاده از سیستم های هوش مصنوعی مانند مدل های بنیادین (مشابه چت جی پی تی ) برباد رود.

به گفته بارو هنوز اختلاف نظری بین طرفین وجود دارد. او به خبرنگاران گفت: اکنون نظرهای ما کمی نزدیک تر شده است اما هنوز هم دیدگاه هایمان فاصله دارد. بنابراین نمی خواهم عجله کنم و قانون را در تاریخ معینی تعیین کنیم.

وی نظارت بیومتریک و هوش مصنوعی برای مقاصد عمومی را دو حوزه مورد تحقیق نامید که باید روی جزییات دقیق تر آن کار کرد.

به هر حال ممکن است مذاکرات بیشتر ارائه قوانین مهم در اروپا را به تاخیر بیاندازد.