آی‌سی‌تی نیوز – رگولاتوری انگلیس دوباره متا را به علت خریداری شرکت گیفی و نگرانی از تشدید انحصارطلبی تجاری آن جریمه کرد. به گزارش فارس به نقل از زد دی نت، سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) متا را که قبلاً فیس‌بوک نامیده می‌شد به دلیل همکاری نکردن این شرکت در تحقیقات مربوط به خرید […]

آی‌سی‌تی نیوز – رگولاتوری انگلیس دوباره متا را به علت خریداری شرکت گیفی و نگرانی از تشدید انحصارطلبی تجاری آن جریمه کرد.

به گزارش فارس به نقل از زد دی نت، سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) متا را که قبلاً فیس‌بوک نامیده می‌شد به دلیل همکاری نکردن این شرکت در تحقیقات مربوط به خرید شرکت گیفی جریمه کرد.

قرارداد ۴۰۰ میلیون دلاری خرید گیفی توسط متا از ژوئن ۲۰۲۰، یعنی یک ماه پس از اعلام خبر این معامله، توسط رگولاتوری انگلیس در دست بررسی است.

رگولاتوری انگلیس روز جمعه اعلام کرد متا را ۱٫۵ میلیون پوند جریمه کرده، زیرا این شرکت خبر استعفای کارکنان کلیدی گیفی که یکی از الزامات تحقیقات مذکور است را منتشر نکرده است.

بر اساس گزارش رگولاتوری انگلیس، متا در مورد استعفای سه کارمند کلیدی گیفی و اعطای مجدد پست به آنها پنهان کاری کرده است. جریمه ۱٫۵ میلیون پوندی دومین جریمه ای است که در رابطه با قرارداد خرید گیفی از سوی رگولاتوری انگلیس علیه متا صادر می شود.متا به این علت قبلا هم ۵۰ میلیون پوند جریمه شده بود.