فشار به دولت آلمان برای حذف صفحه فیس بوک رسمی
فشار به دولت آلمان برای حذف صفحه فیس بوک رسمی
آی سی تی نیوز - دولت آلمان در مقابل درخواست کمیسیونر حفاظت از داده این کشور برای حذف صفحه فیس بوک به دلیل نگرانی های امنیت اطلاعات واکنش نشان داد.

به گزارش مهر به نقل از آسوشیتدپرس، اولریش کلبر کمیسیونر حفاظت از داده آلمان چهارشنبه هفته گذشته اعلام کرد به دفتر مطبوعاتی دولت ۴ هفته فرصت داده تا صفحه فیس بوک خود را تعطیل کند.

او در این باره گفت: تمام آژانس های عمومی وظیفه دارند قانون را به شیوه ای کامل اجرا کنند. نتیجه ارزیابی هایم نشان می دهد هم اکنون اداره یک صفحه فیس بوکی مخصوص طرفداران به دلیل فرایند گسترده فراوری داده های خصوصی کاربران، غیرممکن است.

کلبر معتقد است افرادی که چنین صفحات فیس بوکی را اداره می کنند و همچنین مالک شبکه اجتماعی( شرکت متا) به طور مشترک مسئولیت اتفاقاتی هستند که در خصوص داده های خصوصی کاربران می افتد. از سوی دیگر دولت نتوانسته ثابت کند قوانین حفاظت از داده اجرا می شوند.

ولفگانگ بوشنر سخنگوی دولت آلمان اعلام کرد طی هفته های آینده تصمیم کلبر با دقت بررسی می شود و درباره گام های بعدی اقدام خواهد شد.

بوشنر در این باره به خبرنگاران گفت: ما معتقدیم تحت قانون حفاظت از داده، فقط فیس بوک مسئول فراوری داده های کاربران است.

به گفته او دستیابی به شفافیت قانونی در این حوزه برای تمام طرف های درگیر مهم است.

او در ادامه افزود: به نظر ما، حضورمان در فیس بوک بخش مهمی از فرایند روابط عمومی است و تمایل داریم در حال حاضر به همین روند ادامه دهیم.

بوشنر معتقد است این شبکه اجتماعی پلتفرمی برای مقابله با اخبار جعلی در زمان بحران فراهم می کند.