آی‌سی‌تی نیوز – رژیم صهیونیستی در مقابل حملات سایبری روزافزون به زانو درآمده است. به گزارش میزان کابینه رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر دست به تغییر و تحولات گسترده‌ای در ساختار‌های مختلف این رژیم زده است که جدیدترین مورد آن تغییر رئیس اداره داخلی امنیت سایبری است. «نفتالی بنت» در میانه بحران‌ها و چالش‌های متعدد […]

آی‌سی‌تی نیوز – رژیم صهیونیستی در مقابل حملات سایبری روزافزون به زانو درآمده است.
به گزارش میزان کابینه رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر دست به تغییر و تحولات گسترده‌ای در ساختار‌های مختلف این رژیم زده است که جدیدترین مورد آن تغییر رئیس اداره داخلی امنیت سایبری است.
«نفتالی بنت» در میانه بحران‌ها و چالش‌های متعدد داخلی و خارجی با چالش عدم امنیت سایبری نیز مواجه است.
رژیم صهیونیستی در یک سال گذشته شاهد رشد بی سابقه حملات سایبری بوده که آسیب پذیری این رژیم را آشکار کرده و هزینه‌های سنگین مالی و حیثیتی برای این رژیم به دنبال داشته است.
به گزارش «کالکالیست و یدیعوت آحرونوت»، کابینه «نفتالی بنت»، «گابی پورتنوی»، افسر بازنشسته اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی را یک ماه پس ازبرکناری «یگال اونا»، رئیس اداره داخلی امنیت سایبری به ریاست این سازمان گماشت.
اداره داخلی امنیت سایبری رژیم صهیونیستی در یک ماه گذشته و در میانه تشدید بی سابقه حملات سایبری به نهاد‌ها و سازمان‌های مختلف این رژیم و بدون رئیس گذران کرد.
«پورتنوی»، مقام ارشد سابق نیرو‌های دفاعی رژیم صهیونیستی که سمت‌های مختلفی در ارتش این رژیم داشته، پس از بازنشستگی معاون مدیرعامل یک شرکت پزشکی شد. این نظامی سابق ۵۲ ساله تاکنون سابقه کار در بخش سایبری ندارد.
همین موضوع سبب شده تا نگرانی داخلی در مورد عدم کارآیی اش در این سمت آن هم در شرایطی که رژیم صهیونیستی با موج فزاینده حملات سایبری مواجه است، افزایش یابد؛ چراکه «اونا» با سابقه کار در سرویس‌های امنیت عمومی در برابر حملات سایبری ویرانگر عملکردی ناموفق داشت.
چالش‌های پیش روی «پورتنوی» در سمت جدیدش را می‌توان این گونه فهرست کرد:

– عدم آمادگی قابل ملاحظه بخش اقتصادی رژیم صهیونیستی برای مواجهه و مقابله با حملات سایبری مانند حمله سایبری ماه گذشته به شبکه رایانه‌ای شرکت کشتیرانی «گلد بند» در بندر «اشدود»
– گرفتار ماندن قانون امنیت سایبری در راهرو‌های کنست
– ناکارآمد بودن تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای تطبیق قابلیت‌های سایبری داخلی با شرایط قرن بیست و یکمی
– ناکامی زیرساخت‌های حیاتی رژیم صهیونیستی در مقابله با حملات سایبری مانند آن چه برای شبکه رایانه‌ای بیمارستان «هیلل یافه» رخ داد.
– کمبود متخصصان امنیت اطلاعات و حفاظت سایبری
– تردید در مورد اثربخشی دفاع سایبری رژیم صهیونیستی
رشد حملات سایبری علیه رژیم صهیونیستی در حالی به معضلی جدی برای این رژیم تبدیل شده است که ۴۰ درصد بودجه خصوصی امنیت سایبری جهان در اراضی اشغالی سرمایه گذاری شده است.
با وجود این، حتی گروه‌های نوپای هکری نیز موفق شده‎اند بحران‌های جدی را برای امنیت سایبری این رژیم ایجاد کنند.