دیدار مقامات آمریکایی با مدیران شرکت‌های تراشه سازی
دیدار مقامات آمریکایی با مدیران شرکت‌های تراشه سازی
آی سی تی نیوز - به گفته دو منبع آگاه مدیران ارشد شرکت های تراشه سازی اینتل و کوالکام قصد دارند برای گفتگو درباره سیاست گذاری در برابر چین به واشنگتن سفر کنند.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، این مدیران قصد دارند درباره وضعیت بازار، محدودیت های صادراتی و موضوعات دیگری که روی کسب و کارشان تاثیر می گذارد با مقامات آمریکایی گفتگو کنند. هنوز مشخص نیست مدیران ارشد شرکت ها با چه افرادی ملاقات می کنند.

به گفته منابع آگاه احتمالا مدیران ارشد اجرایی دیگر شرکت های تراشه سازی نیز به واشنگتن سفر کنند. آنها از ذکر نام در این باره خودداری کردند.

مقامات آمریکایی سعی دارند قوانین صادراتی را سختگیرانه تر کنند. این امر روی عملکرد تراشه های رایانشی و بارگیری محموله هابه یک شرکت چینی تحریم شده در آمریکا تاثیر می گذارد. از سوی دیگر این قوانین روی اینتل نیز تاثیرگذار است زیرا مشغول آماده سازی یک تراشه هوش مصنوعی جدید است که احتمالا بتوان آن را به چین بارگیری کرد. کوالکام مجوز صادرات محصول به یک شرکت چینی را دارد.

دولت بایدن اکتبر ۲۰۲۲ میلادی مجموعه قوانین وسیعی برای متوقف کردن صنعت نیمه رساناسازی چین وضع و از سوی دیگر میلیاردها دلار یارانه به بخش تراشه سازی خود سرازیر کرد.