دولت هند برای جلوگیری از انتشار دیپ‌فیک به پلتفرم‌ها قوانین محلی را یادآوری می‌کند
دولت هند برای جلوگیری از انتشار دیپ‌فیک به پلتفرم‌ها قوانین محلی را یادآوری می‌کند
آی سی تی نیوز - دولت هند به شبکه های اجتماعی از جمله فیس بوک و یوتیوب هشدار داده تا به طور مرتب قوانین محلی را به کاربران یادآوری کند تا از انتشار دیپ فیک جلوگیری شود.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، به گفته دو منبع آگاه، این هشدار از سوی راجیو چاندر اسخار معاون وزیر فناوری اطلاعات هند در یک جلسه به شرکت ها اعلام شده است.

همچنین او در این جلسه اعلام کرده بود بسیاری از شرکت ها شرایط استفاده از سرویس های خود را به روز رسانی نکرده اند. این درحالی است که در قوانین تصویب شده در ۲۰۲۲ میلادی محتوای مخرب برای کودکان،محتوای ناپسند یا جعل هویت شخص دیگر ممنوع است.

هند در حالی این اقدام را انجام می دهد که نگرانی ها درباره دیپ فیک یا همان ویدئوهای ساخته شده با هوش مصنوعی که بسیار واقعی به نظر می رسند، بسیار افزایش یافته است. در همین راستا و برای برطرف کردن چالش این فناوری، دولت هند مشغول تعیین برخی قوانین است.

چاندراسخار در جلسه مذکور اعلام کرد شرکت ها باید آگاهی درباره قوانین را ارتقا دهند و برای این منظور هر بار که کاربران وارد سرویس های آنها می شوند، باید به آنها یادآوری شود که نمی توانند چنین محتوایی را پست کنند.

به گفته او در غیر این صورت دستوراتی صادر می شود که شرکت ها را وادار به انجام این کار می کند. وزیر فناوری اطلاعات هند این امر را یک خواسته غیرقابل مذاکره از سوی دولت هند خوانده است.

وزیر فناوری اطلاعات هند در یک بیانیه رسمی اعلام کرد تمام پلتفرم ها توافق کرده اند تا از دستورالعمل مربوط به محتوا پیروی کنند.