دستگاه های دولتی آمریکا برای حذف برنامه تیک تاک یکماه مهلت دارند
دستگاه های دولتی آمریکا برای حذف برنامه تیک تاک یکماه مهلت دارند
آی سی تی نیوز - کاخ سفید به آژانس های دولتی ۳۰ روز مهلت داده تا از پاک شدن اپ تیک تاک در دستگاه ها و سیستم هایشان اطمینان حاصل کنند.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، شالاندا یانگ، مدیر دفتر مدیریت و بودجه، در یک یادداشت راهنما به آژانس ها اعلام کرد، در راستای ایمن نگه داشتن داده های آمریکایی، تیک تاک باید از تمام موبایل ها و سیستم های آژانس های فدرال حذف شود و ترافیک اینترنت داخلی این سازمان ها اجازه دسترسی به اپ را نخواهد داد.

ممنوعیت مذکور اواخر سال گذشته میلادی توسط کنگره آمریکا وضع شد. این درحالی است که قبل از آن اقدامات مشابهی در کانادا، اتحادیه اروپا،تایوان و بیش از نصف ایالت های آمریکا وضع شده بود.

ممنوعیت نصب تیک تاک در دستگاه های دولتی هرچند بخش کوچکی از کاربران آمریکایی را شامل می شود، اما درخواست ها برای ممنوعیت کامل اپ اشتراک گذاری ویدئوی کوتاه را تشدید می کند.

تیک تاک که به شرکت چینی بایت دنس تعلق دارد اعلام کرده است دلیل این نگرانی ها اخبار جعلی است و هرگونه استفاده از اپ برای جاسوسی از کاربران آمریکایی را رد کرد. اقدامات اعلام شده روی بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر آمریکایی تیک تاک که در دستگاه های شخصی یا شرکتی کار می کنند، تاثیری نخواهد داشت.