آی‌سی‌تی نیوز – نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره آمریکا، بایدن را تحت فشار قرار داده اند تا وی محدودیت های صادراتی یک شرکت سازنده نیمه هادی را در چین تشدید کند. به گزارش فارس به نقل از رویترز، نمایندگان جمهوری خواه کنگره معتقدند که باید در زمینه صادرات به شرکت چینی اس ام آی سی سخت گیری […]

آی‌سی‌تی نیوز – نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره آمریکا، بایدن را تحت فشار قرار داده اند تا وی محدودیت های صادراتی یک شرکت سازنده نیمه هادی را در چین تشدید کند.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، نمایندگان جمهوری خواه کنگره معتقدند که باید در زمینه صادرات به شرکت چینی اس ام آی سی سخت گیری بیشتری اعمال شود. این شرکت موسوم به شرکت بین المللی ساخت نیمه رسانا در شانگهای چین فعالیت می کند و داد و ستدهای تجاری گسترده ای با کوالکوم، برودکام و تگزاس اینسترومنتس آمریکا دارد.

سناتورهای جمهوری‌خواه ایالات متحده از دولت بایدن خواسته اند حفره هایی را که در سیستم های کنترل‌ صادراتی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا وجود دارد، مسدود کنند تا مقابله با شرکت اس ام آی سی و جلوگیری از صادرات شرکت های آمریکایی به آن تسهیل شود.

این سناتورها اس ام آی سی را «تهدید آشکار امنیت ملی» نامیده اند. تام کاتن و بیل هاگرتی در نامه‌ای به جینا ریموندو، وزیر بازرگانی آمریکا مدعی شده اند که این وزارتخانه برای تشدید کنترل‌های صادراتی به منظور جلوگیری از دسترسی شرکت چینی به فناوری های آمریکایی اقدامات لازم را انجام نمی دهد.

آنها در این نامه تصریح کرده اند که تشدید کنترل ها یک روزنه مهم را می بندد و حزب کمونیست چین و ارتش آزادیبخش خلق آن را از استفاده از فناوری های ایالات متحده برای پیشبرد برنامه های نوسازی نظامی خود محروم می کند.

دولت ترامپ در اواخر سال ۲۰۲۰ اس ام آی سی را به دلیل نگرانی از کمک آن به ارتش چین در لیست سیاه تجارت وزارت بازرگانی ایالات متحده قرار داد.