تصاویر هوش مصنوعی اوپن ای آی و گوگل در متا برچسب می خورد
تصاویر هوش مصنوعی اوپن ای آی و گوگل در متا برچسب می خورد
آی سی تی نیوز - شرکت متاپلتفرمز در ماه های آینده ردیابی و برچسب زنی تصاویر تولید شده با هوش مصنوعی شرکت های دیگر را آغاز می کند.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، به گفته مدیر اجرایی سیاست های شرکت، برای این منظور از مجموعه ای از نشانگرهای نامرئی استفاده می شود که داخل فایل ها تعبیه شده اند.

نیک کلگ مدیر امور جهانی متا در یک پست وبلاگی نوشت: متا هر محتوای پست شده در فیس بوک، اینستاگرام و تردز را که نشانگر داشته باشد، برچسب می زند تا به کاربران درباره تصاویر هشدار دهد زیرا در بسیاری از موارد تصاویر ساخته شده با هوش مصنوعی شبیه عکس های واقعی هستند.

البته این شرکت هم اکنون هرگونه محتوای تولید شده با ابزارهای هوش مصنوعی خود را برچسب می زند. هنگامیکه سیستم های جدید راه اندازی شوند، متا همین اقدام را برای تصاویری انجام می دهد که با ابزارهای هوش مصنوعی شرکت های اوپن ای آی، مایکروسافت، ادوبی، مید جورنی، شاتراستاک و گوگل ساخته شده اند.

این بیانیه چشم اندازی به سیستم نوظهور استانداردهای فناوری شرکت ها دارد که هدف آن کاهش خطرهای همراه با فناوری های هوش مصنوعی است.

به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، کلگ به زمان دقیق ارائه این برچسب اشاره نکرده و تاکید کرده چند انتخابات مهم در سراسر جهان در حال انجام است. در بخشی از پست وبلاگی او آمده است: تمایز بین محتوای ساخت انسان و هوش مصنوعی در حال از بین رفتن است و مردم می خواهند بدانند مرزهای این دو در کجا قرار گرفته اند.