اپلیکیشن جدید بنیانگذاران اینستاگرام تعطیل شد
اپلیکیشن جدید بنیانگذاران اینستاگرام تعطیل شد
آی سی تی نیوز - اپلیکیشن اخباری که بنیانگذاران اینستاگرام ابداع کرده بودند به یک سال نرسیده زمین خورد و قرار است تعطیل شود.

به گزارش مهر به نقل از انگجت، آرتیفکت(Artifact) اپلیکیشن اخبار پرسر و صدایی که کوین سیستروم و مایک کریگر، بنیانگذاران سابق اینستاگرام تاسیس کرده بودند کمتر از یک سال پس از راه اندازی، اکنون تعطیل می شود.

سیستروم در یادداشتی اعلام کرد: قابلیت های اصلی خوانش اخبار تا پایان فوریه ۲۰۲۴ میلادی آنلاین خواهند بود اما ویژگی های اظهار نظر و پست محتوا به سرعت حذف می شوند.

این اپ به غیر از تیم بنیان گذاران مشهورش برای ویژگی های هوش مصنوعی محور و همچنین قابلیت هایی مانند اظهار نظر و پست محتوا (مانند شبکه اجتماعی ردیت) شهرت یافته بود. آرتیفکت با استقبال خبرنگارانی روبرو شد که از ویژگی های گزارش دهی آن مانند صفحه مخصوص مولفان تمجید کردند. همچنین اپلیکیشن مذکور در فروشگاه های اپلیکیشن اپل و گوگل عرضه شده بود.

اما به نظر می رسد سیستروم و کریگر پس از حدود یک سال فعالیت با بسیاری از چالش هایی روبرو شدند که توسعه دهندگان اپلیکیشن های اخبار دیگر نیز با آن دست و پنجه نرم می کردند. سیستروم در این باره نوشت: ما چیزی ابداع کردیم که هسته مرکزی کاربران مان آن را دوست داشتند اما به این نتیجه رسیدیم که فرصت های موجود در بازار برای تضمین سرمایه گذاری به این شیوه کافی نیست.

هرچند بنیانگذاران اپ اعلام نکردند گام بعدی آنها چیست اما از یادداشت سیستروم چنین بر می آید که او احتمالا روی یک پروژه جدید هوش مصنوعی محور تمرکز خواهد کرد. وی در این باره نوشته بود: من درباره ساخت محصولات جدید هیجان زده هستم، هرچند زمان مشخص می کند ماهیت این محصول چه چیزی باشد. ما در عصری هیجان انگیز زندگی می کنیم که هوش مصنوعی همه چیز را دگرگون می کند و فرصت ها برای ایده های جدید بی نهایت هستند.