اشتراک گذاری اطلاعات ۳ میلیون بیمار آمریکایی توسط گوگل، متا و تیک تاک
اشتراک گذاری اطلاعات ۳ میلیون بیمار آمریکایی توسط گوگل، متا و تیک تاک
آی سی تی نیوز - استارت آپ«سربرال» که طی همه گیری کرونا محبوب شده بود، داده های خصوصی بیش از ۳.۱ میلیون بیمار آمریکایی را با شبکه های اجتماعی و آگهی دهندگان از جمله گوگل، متا و تیک تاک به اشتراک گذاشته است.

به گزارش مهر به نقل از انگجت، استارت آپ «سربرال» که طی روزهای اولیه همه گیری کرونا به شدت محبوب شد، اکنون اعلام کرده داده های خصوصی بیش از ۳.۱ میلیون بیمار آمریکایی را با شبکه های اجتماعی و آگهی دهندگان از جمله گوگل، متا و تیک تاک به اشتراک گذاشته است.

اخیرا یک هشدار در وب سایت سربرال آپلود شده که نشان می دهد این شرکت از آغاز فعالیت خود در اکتبر ۲۰۱۹ میلادی از افزونه های «پیکسل» برای جمع آوری داده های کاربران استفاده می کرده است. پیکسل ها در حقیقت ردیاب هایی هستند که شرکت هایی مانند متا برای مقاصد تبلیغاتی به توسعه دهندگان طرف ثالث ارائه می دهند.

سربرال پس از بررسی نرم افزار خود متوجه شد که برخی اطلاعاتی را فاش کرده که براساس قانون به عنوان داده های سلامتی حفاظت شده، تلقی می شوند.

میان داده هایی که سربال به اشتراک گذاشته نام، شماره موبایل، تاریخ تولد، اطلاعات بیمه فرد نیز دیده می شود همچنین در برخی موارد ممکن است اطلاعاتی را که بیماران برای خودارزیابی سلامت روان برای تعیین وقت مشاوره و دسترسی به سرویس های دیگر تکمیل کردند را نیز جمع‌آوری کرده باشد. به گفته سربرال، شماره تامین اجتماعی، اطلاعات بانکی یا شماره کارت اعتباری فاش نشده است.

سربرال اعلام کرد پس از این امر پیکسل های ردیابی را غیرفعال یا حذف کرده است. در بیانیه شرکت نیز آمده است: علاوه بر آن ما عملکردهای امنیتی خود و همچنین فرایندهای بررسی را ارتقا دادیم تا ریسک اشتراک گذاری این اطلاعات در آینده کمتر شود. از سوی دیگر وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده نیز مشغول تحقیق در این باره است.