ابلاغ «دستورالعمل جامع ارائه خدمات به شرکت های دانش بنیان» توسط بانک ملی ایران
ابلاغ «دستورالعمل جامع ارائه خدمات به شرکت های دانش بنیان» توسط بانک ملی ایران
«دستورالعمل جامع ارائه خدمات به شرکت های دانش بنیان» توسط بانک ملی ایران به شعب سراسر کشور ابلاغ شد.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران،این بانک در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری درباره حمایت از شرکت های دانش بنیان به عنوان یک راهبرد اصلی برای پیشرفت و توسعه اقتصادی کشور، اقدام به تدوین «دستور العمل ارائه خدمات به شرکت های دانش بنیان» با هدف تسریع و تسهیل در فرایند ارائه خدمات مالی و اعتباری به این شرکت ها کرده است.
در این شیوه نامه ساز و کارهای مراجعه شرکت های دانش بنیان به شعب بانک ملی ایران با معرفی نامه های صادره توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی یا مراجعه مستقیم این شرکت ها به شعب و فرایند و نحوه ارائه خدمت به آنها، تشریح شده است.
بر اساس دستور العمل ابلاغی به شعب سراسر کشور، به منظور تسهیل و تسریع در انجام امور مرتبط با شرکت‌های دانش‌بنیان، یک بسته اعتباری با شرایط و حدود و اختیارات ویژه نیز در نظر گرفته شد.
در این دستور العمل همچنین ساز و کار اجرایی دریافت درخواست از شرکت های دانش بنیان متقاضی استفاده از تسهیلات و خدمات و نحوه ارزیابی و سنجش آنها تعیین شده است.
گفتنی است تدوین ساز و کارهای اجرایی ارائه خدمات به شرکت های دانش بنیان به دلیل دارایی آینده محور این شرکت ها که نیاز به ارزیابی ویژه و متفاوت از سایر شرکت ها و متقاضیان دارد، برای نخستین بار در کشور توسط بانک ملی ایران صورت گرفته است.