بازار موبایل در مسیر بهبود قدم گذاشت
بازار موبایل در مسیر بهبود قدم گذاشت
آی سی تی نیوز - داده های شرکت تحقیقاتی کانتر پوینت نشان می دهد بازار جهانی موبایل در ماه اکتبر و پس از ۲ سال رکود اکنون دوباره در حال رشد است. دلیل این امر نیز بهبود وضعیت در بازارهای نوظهور است.

به گزارش به نقل از رویترز، آمارها نشان می دهد حجم فروش ماهانه موبایل در مه گذشته میلادی ۵ درصد رشد کرده است به این ترتیب در مقایسه رشد سالانه، اکتبر نخستین ماهی به حساب می آید که از ۲۰۲۱ میلادی تاکنون با رشد روبرو شده و روند ۲۷ ماهه رشد منفی را معکوس کرد.

فروش موبایل در بازار جهانی طی دو سال اخیر تحت فشار چالش های مختلفی از جمله کمبود قطعات گرفته تا انبوه ذخایر و طولانی شدن چرخه جایگزین کردن دستگاه ها بوده است.

کانتر پوینت در گزارش خود نوشته است: ما پیش بینی می کنیم پس از رشدی قدرتمند در ماه اکتبر بازار در سه ماهه چهارم ۲۰۲۳ میلادی در مقایسه سالانه رشد کرده باشد. به این ترتیب بازار در سه ماه های آینده در مسیر بهبود تدریجی قرار می گیرد.

رشد در بازار موبایل که آخرین بار در ژوئن ۲۰۲۱ رصد شد مربوط به افزایش تقاضای ناشی از همه گیری کووید بود اما رشد فعلی بازار مربوط به بازارهای نوظهور در خاورمیانه و آفریقا، بازگشت یک موبایل ساز چینی به بازار این کشور و همچنین آغاز فصل جشن در هندوستان است.

در بازارهای توسعه یافته، وضعیت اشباع بازار دیرتر بهبود می یابد اما عرضه سری آیفون ۱۵ یکی از عوامل رشد در این مناطق به حساب می آید.