گروه هکری لاک بیت غول دیجیتال آمریکا را زمین زد
گروه هکری لاک بیت غول دیجیتال آمریکا را زمین زد
غول تحول دیجیتال آمریکا قربانی حمله باج افزاری گروه هکری لاک بیت شد.

به گزارش سایبربان؛ طبق گزارش‌ پایگاه آی تی پرو، شرکت تحول دیجیتال اوریون اینوویشن آمریکا (Orion Innovation) مورد حمله باج افزاری گروه لاک بیت (LockBit) قرار گرفته است.

گروه باج افزاری لاک بیت مدعی حمله به شرکت اوریون اینوویشن شد و در صفحه وب تاریک خود این شرکت را به لیست قربانیان خود اضافه کرد.

در حال حاضر مشخص نیست که گروه لاک بیت چه مقدار از داده‌های شرکت اوریون اینوویشن را سرقت کرده؛ اما به این شرکت مستقر در ایالات‌متحده مهلت داده تا ۱ سپتامبر باج مورد نظر این گروه را پرداخت کند.

گروه باج افزاری لاک بیت یکی از فراگیرترین گروه‌های باج افزاری است و اغلب یک مدل اخاذی دو وجهی را به کار می‌گیرد یعنی قبل از اینکه داده‌های قربانی را رمزگذاری کند آن‌ها را به سرقت می‌برد. پس از رمزگذاری سیستم‌ها، داده‌ها توسط هکرها نگهداری می‌شود تا انگیزه بیشتری برای پرداخت باج فراهم شود و اگر باج پرداخت نشود، این گروه داده‌های سرقت شده را منتشر می‌کند که اغلب شامل اطلاعات حساس در مورد کارمندان و مشتریان شرکت قربانی است.

شرکت تحول دیجیتال اوریون اینوویشن آمریکا بارها برنده جایزه امی (Emmy Award) شده و به دلیل فعالیتش در ساخت راه‌حل‌هایی برای جمع‌آوری داده‌های بیننده تلویزیون و سایر فعالیت‌هایش موردتوجه قرار گرفته است.

شرکت اوریون اینوویشن با شرکت‌هایی که در لیست ۱۰۰۰ Fortune قرا دارند، لیگ بیس بال آمریکا (Major League Baseball)، شرکت ارتباطات (AT&T)، بانک‌های آمریکا (Bank of America) و چیس (Chase) و شرکت فناوری آی بی ام (IBM) همکاری دارد.

دفتر مرکزی این شرکت در نیوجرسی است اما دفاتری در نقاط مختلف ازجمله انگلستان، روسیه، اسرائیل، هند، استرالیا و آلمان دارد.

گروه باج افزاری لاک بیت از زمان انتشار اطلاعاتی که هفته گذشته از شرکت امنیت سایبری Entrust به سرقت برده بود، علیرغم مبارزه با یک حمله دی داس (DDoS) مدعی حمله به هشت شرکت دیگر ازجمله اوریون اینوویشن شده است.

این گروه همچنین متهم شده که به یک بیمارستان واقع در نزدیکی پاریس حمله کرده و از آن ۱۰ میلیون دلار باج خواسته، اگرچه این بیمارستان در صفحه وب تاریک این گروه جز قربانیان ذکر نشده است.