پیشرفت هوش مصنوعی آمریکا را نگران امنیت ملی کرده است
پیشرفت هوش مصنوعی آمریکا را نگران امنیت ملی کرده است
آی سی تی نیوز - اتاق بازرگانی ایالات متحده باتوجه به پیشرفت روز افزون هوش مصنوعی و نگرانی از امنیت ملی این کشور خواستار وضع مقررات در مورد آن شد.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، اتاق بازرگانی ایالات متحده روز پنجشنبه خواستار تنظیم مقررات در مورد فناوری هوش مصنوعی شد تا اطمینان حاصل شود که این فناوری به خطر امنیت ملی تبدیل نمی شود.

در حالی که قوانین پیشنهادی برای هوش مصنوعی وجود ندارد، برنامه ChatGPT که به سرعت در حال رشد است بنابراین نگرانی قانونگذاران ایالات متحده را در مورد تأثیر آن بر امنیت ملی و آموزش برانگیخته است.

گزارش اتاق بازرگانی استدلال می‌کند که سیاست‌گذاران و رهبران کسب‌وکارها باید به سرعت تلاش‌های خود را برای ایجاد یک چارچوب نظارتی مبتنی بر ریسک افزایش داده و از استقرار مسئولانه هوش مصنوعی اطمینان حاصل کند.

پیش بینی می شود هوش مصنوعی تا سال ۲۰۳۰ مقدار ۱۳ تریلیون دلار به رشد اقتصادی جهانی اضافه کند. این گزارش بر نیاز به آمادگی در برابر فراگیر شدن فناوری و خطرات احتمالی تاکید کرد و افزود که ظرف ۲۰ سال، تقریباً هر کسب‌وکار و سازمان دولتی از هوش مصنوعی استفاده خواهند کرد.

اتاق بازرگانی آمریکا اعلام کرد که ممکن است استثنائات گسترده ای برای نحوه اعمال مقررات وجود داشته باشد.

پیش از این نیز سم آلتمن، مدیرعامل OpenAI نظرات خود را در مورد هوش مصنوعی طی رشته توییت هایی به اشتراک گذاشت. وی هشدار داد که جهان ممکن است از هوش مصنوعی بالقوه خطرناک دور نباشد و وضع مقررات در آن مهم است. وی اعلام کرده بود که انتقال به آینده ای با قابلیت های هوش مصنوعی خوب  است و می تواند به سرعت اتفاق بیفتد، مانند انتقال از دنیای قبل از هوشمندی به دنیای پس از آن. با این حال، هشدار داد که جامعه به زمان لازم برای سازگاری با فناوری به این بزرگی نیاز دارد.