هکرها انتخاب نخست‌وزیر انگلیس را به تعویق انداختند
هکرها انتخاب نخست‌وزیر انگلیس را به تعویق انداختند
رأی‌گیری حزب محافظه‌کار انگلیس برای انتخاب نخست‌وزیر بعدی پس از هشدارهای امنیتی به تعویق افتاد.

به گزارش سایبربان؛ پس از هشدارهای مرکز امنیت سایبری ملی انگلیس (NCSC) (بخشی از سازمان جاسوسی ستاد ارتباطات دولت انگلیس GCHQ) مبنی بر اینکه هکرها ممکن است آرای اعضا حزب محافظه‌کار را تغییر دهند، این حزب انتخابات را به تعویق انداخت و تغییراتی در روند انتخابات خود ایجاد کرد.

بر اساس سیستم اصلی حزب محافظه‌کار انگلیس، اعضا می‌توانند پس از رأی دادن تصمیم خود را تغییر ‌دهند؛ اما در روند جدید یک کد منحصربه‌فرد ارائه می‌شود که فقط اجازه یک رأی غیرقابل تغییر را می‌دهد.

قرار بود برگه‌های رأی تا روز دوشنبه ارسال شود، اما اکنون تا پنج‌شنبه ۱۱ اوت به تعویق خواهد افتاد.

یک سخنگوی حزب محافظه‌کار در همین راستا گفت: ما در طول این روند با شورای امنیت ملی مشورت کرده‌ایم و تصمیم گرفته‌ایم که امنیت فرآیند رأی‌گیری را افزایش دهیم. اعضای واجد شرایط از این هفته بسته‌های رأی خود را دریافت خواهند کرد.

یک مقام سخنگو در مرکز امنیت سایبری ملی انگلیس هم گفت: دفاع از فرآیندهای دموکراتیک و انتخاباتی انگلیس یک اولویت برای ما است و ما از نزدیک با همه احزاب سیاسی پارلمانی، مقامات محلی و نمایندگان مجلس برای ارائه راهنمایی و پشتیبانی امنیت سایبری همکاری می‌کنیم. همان‌طور که از مقامات امنیت سایبری ملی انگلیس انتظار دارید، ما توصیه‌هایی به حزب محافظه‌کار در مورد ملاحظات امنیتی برای رأی‌گیری آنلاین ارائه کردیم.

روزنامه دیلی تلگراف در گزارش خود نوشت متوجه شده که هیچ تهدید خاصی از سوی یک دولت متخاصم وجود ندارد و نگرانی‌ها در مورد آسیب‌پذیری فرآیند رأی‌گیری است.

این روزنامه گزارش داد که حزب یادشده مجبور شده از برنامه‌های خود که به اعضا اجازه تغییر رأی می‌دهد صرف‌نظر کند. در پیامی که برای اعضا ارسال‌شده آمده که اگر می‌خواهند به‌صورت آنلاین رأی دهند، باید کد یک‌بارمصرف خود را وارد کرده و سؤالات امنیتی را پاسخ دهند و اگر آن‌ها رأی دادن از طریق پست را انتخاب کنند، پس از دریافت برگه رأی، کد آنلاین آن‌ها غیرفعال می‌شود تا خطر هرگونه تقلب کاهش یابد.

در انتهای این پیام با لحنی تهدیدآمیز آمده: بیش از یک‌بار رأی دادن جرم است و برای هرکسی که این کار را انجام داده باشد لغو عضویت در نظر گرفته خواهد شد.

حدود ۱۶۰ هزار عضو حزب محافظه‌کار قرار است جانشین بوریس جانسون را انتخاب کنند و تکلیف فرد منتخب در روز ۵ سپتامبر (۱۴ شهریور) مشخص خواهد شد.

وزیر دارایی سابق ریشی سوناک و وزیر امور خارجه انگلیس لیز تراس برای جانشینی بوریس جانسون به‌عنوان نخست‌وزیر بعدی انگلیس رقابت می‌کنند.