قانون‌گذاری اروپا برای مقابله با حمله به دستگاه‌های هوشمند
قانون‌گذاری اروپا برای مقابله با حمله به دستگاه‌های هوشمند
اتحادیه اروپا قوانینی را تصویب می‌کند تا از خطرات حملات سایبری که دستگاه‌های هوشمند را هدف قرار می‌دهند، جلوگیری کند.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، از لپ‌تاپ‌ها گرفته تا یخچال‌ها و اپلیکیشن‌های موبایل، دستگاه‌های هوشمند متصل به اینترنت باید خطرات امنیت سایبری خود را ارزیابی کرده و طبق پیش‌نویس قوانین اتحادیه اروپا که روز پنجشنبه اعلام شد، آن‌ها را برطرف کنند. زیرا نگرانی‌ها در مورد سیل حملات سایبری وجود دارد.

اگر شرکت ها طبق قانون پیشنهادی کمیسیون اروپا موسوم به قانون تاب آوری سایبری، این کار را انجام ندهند، با جریمه هایی تا ۱۵ میلیون یورو (۱۵ میلیون دلار) یا تا ۲٫۵ درصد از کل گردش مالی جهانی خود مواجه خواهند شد.

مجموعه ای از حوادث پرمخاطب از آسیب رساندن هکرها به مشاغل و درخواست باج های هنگفت در سال های اخیر، نگرانی ها را در مورد آسیب پذیری در سیستم عامل ها، تجهیزات شبکه و نرم افزار افزایش داده است.

تیری برتون، رئیس بخش صنعت اتحادیه اروپا با اشاره به دستگاه های متعددی که در برابر هک آسیب پذیر هستند، گفت: رایانه‌ها، تلفن‌ها، لوازم خانگی، دستگاه‌های کمک مجازی، ماشین‌ها، اسباب‌بازی‌ها… هرکدام از این صدها میلیون محصول متصل به اینترنت، نقطه ورود بالقوه‌ای برای حمله سایبری هستند.

تولیدکنندگان باید خطرات امنیت سایبری محصولات خود را ارزیابی و رویه‌های مناسب را برای رفع مشکلات برای مدت پنج سال یا در طول عمر مورد انتظار محصول اتخاذ کنند.

شرکت‌ها باید ظرف ۲۴ ساعت پس از آگاهی از این مسائل، آژانس امنیت سایبری اتحادیه اروپا را از حوادث مطلع کنند و اقداماتی را برای رفع آنها انجام دهند.

واردکنندگان و توزیع کنندگان موظف خواهند بود که مطابقت محصولات با قوانین اتحادیه اروپا را تأیید کنند. اگر شرکت‌ها قوانین را رعایت نکنند، مقامات نظارت ملی می‌توانند عرضه آن محصول را در بازار ملی ممنوع یا محدود کنند.

پیش نویس قوانین باید به توافق کشورهای اتحادیه اروپا و قانونگذاران این اتحادیه قبل از تبدیل شدن به قانون برسد.