برلین مرکز امنیت سایبری ایجاد کرد
برلین مرکز امنیت سایبری ایجاد کرد

آی‌سی‌تی نیوز – برلین یک مرکز امنیت سایبری برای محافظت در برابر حملات فزاینده سایبری افتتاح کرد. به گزارش سایبربان؛ مقامات برلین یک مرکز امنیتی در برابر حملات سایبری را به عنوان بخشی از مرکز خدمات فناوری اطلاعات برلین (ITDZ) افتتاح کردند. قرار است «مرکز عملیات‌های امنیتی» به پایتخت آلمان کمک کند تا حملات هکرها […]

آی‌سی‌تی نیوز – برلین یک مرکز امنیت سایبری برای محافظت در برابر حملات فزاینده سایبری افتتاح کرد.

به گزارش سایبربان؛ مقامات برلین یک مرکز امنیتی در برابر حملات سایبری را به عنوان بخشی از مرکز خدمات فناوری اطلاعات برلین (ITDZ) افتتاح کردند. قرار است «مرکز عملیات‌های امنیتی» به پایتخت آلمان کمک کند تا حملات هکرها را شناسایی و از آنها جلوگیری کند.

به گفته «dpa»، آژانس مطبوعاتی آلمان، کارشناسان به صورت شبانه‌روزی در مرکز فناوری اطلاعات فعالیت، دسترسی به سیستم عمومی دیجیتال را نظارت و اقدامات بین سازمانی را هماهنگ خواهند کرد.

مرکز خدمات فناوری اطلاعات برلین یک شرکت فناوری اطلاعات شهری است که مسئولیت دیجیتالی کردن و نگهداری خدمات عمومی برلین را بر عهده دارد و همچنین راه‌حل‌های جدیدی برای شهروندان ارائه می‌دهد. بنابراین، بخش امنیت سایبری مقامات دیجیتال برلین تنها زمانی معنا پیدا می‌کند که بیشتر و بیشتر مدیریت محلی آنلاین می‌شود.

طبق گزارش این مرکز، سالانه بیش از ۱۵ میلیون حمله دیجیتالی به مقامات برلین ثبت شده است. بیش از ۵۳۰ هزار ایمیل هرزنامه هر ماه شناسایی می‌شود که سیستم‌ها را فلج می‌کند و همچنین ۳۰۰۰ ایمیل حاوی ویروس‌های رایانه‌ای مضر است. مارک بوچر (Marc Böttcher)، عضو هیئت مدیره مرکز خدمات فناوری اطلاعات برلین، توضیح داد که بسیاری از این حملات با هدف سرقت یا اخاذی داده‌ها انجام می‌شوند و تعداد آنها در حال افزایش است.

در عین حال، برلین خانه بزرگ‌ترین شبکه شهری آلمان با ۱۱۰۰ کیلومتر کابل و ده‌ها هزار کامپیوتر و تلفن است. این شبکه شامل ادارات ایالتی برلین، پلیس، آتش‌نشانی و دادگاه است.

در حال حاضر، مرکز خدمات فناوری اطلاعات برلین به بخشی از آن توجه می‌کند که قصد دارد با مرکز امنیتی جدید، که باید به تدریج تغییر کند، به یک رویکرد متمرکز و استاندارد برای امنیت سایبری دست یابد. در عین حال، کارشناسان معتقدند که این امکان را می‌دهد تا دیجیتالی شدن دولت پیشرفت کند، زیرا اطلاعات عمومی و خصوصی شهروندان بهتر محافظت می شود.

به گفته شهردار فرانزیسکا گیفی (Franziska Giffey)، جنگ روسیه و اوکراین نیز وضعیت را تشدید کرده، زیرا جنگ تنها با سلاح‌های مشابه انجام نمی‌شود، بلکه به صورت آنلاین و همچنین با حمله به زیرساخت‌های دیجیتال انجام می‌شود.

مرکز خدمات فناوری اطلاعات برلین ادعا کرد که آنها هنوز هیچ حمله سایبری هدفمندی از سوی روسیه به برلین را شناسایی نکرده‌اند، با این حال، سطح تهدید را افزایش داده‌اند زیرا ممکن است وضعیت در هر زمانی تغییر کند. آنها نمونه‌ای از آسیب‌هایی را که یک حمله سایبری می‌تواند ایجاد کند، ذکر و به یک مورد در سال ۲۰۱۹ اشاره کردند که یک ویروس تروجان، موسوم به «Kammergericht»، بالاترین اداره قضایی در ایالت را فلج کرد.