اطلاعات ۴۰۰ میلیون کاربر توئیتر در وب تاریک
اطلاعات ۴۰۰ میلیون کاربر توئیتر در وب تاریک
آی سی تی نیوز - طبق گزارشی جدید اطلاعات ۴۰۰ میلیون کاربر توئیتر برای فروش در وب تاریک عرضه شده است. هکر فروشنده اطلاعات پیشنهاد کرده ایلان ماسک اطلاعات را بخرد تا از جریمه اتحادیه اروپا اجتناب کند.

به گزارش مهر به نقل از سایبراکسپرس، این خبر در حالی منتشر می‌شود که یک روز قبل «کمیسیون حفاظت از داده ایرلند»(DPC) اعلام کرد تحقیقی درباره نشتی پیشین توییتر آغاز می‌کند که طی آن داده‌های بیش از ۵.۴ میلیون کاربر فاش شده بود. این نشتی در اواخر ماه نوامبر کشف شده بود.

به گفته آلون گال یکی از بنیاگذاران شرکت امنیت سایبری هادسون راک، هکرها با سواستفاده از یک شکافAPI به داده‌های کاربران توئیتر دست یافته‌اند.

مخزن داده کشف شده، حاوی انبوهی از اطلاعات از جمله ایمیل و شماره تماس کاربران مشهور توئیتر است.

گال در پستی در لینکدین خود نوشت: هکرها نمونه‌ای از هزار حساب کاربری مشهور را در وب منتشر کرده اند که شامل اطلاعات خصوصی برایان کربز (خبرنگار امنیت سایبری)، ویتالیک بوترین، کوین اولیری، دونالد ترامپ جونیور و بسیاری از افراد دیگر است.

او هنگام جستجوی اطلاعات در وب تاریک این پست را ردیابی کرده بود. دیوید اچ از سرویس اطلاعات سایبری جمهوری چک نیز در حساب کاربری لینکدین خود صحت اطلاعات و عرضه آنها برای فروش را تایید کرد.

همچنین گال با بسیاری از افراد مشهور از جمله کربز تماس گرفته بود.

هکری که این پست را منتشر کرده، مدعی است اطلاعات مربوط به اوایل ۲۰۲۲ میلادی هستند. این فرد با توجه به جریمه کلانی که ممکن است در نتیجه این نشتی برای توئیتر وضع شود ، در پست خود از ایلان ماسک خواسته تا داده‌ها را بخرد و از شکایات مبتنی بر قانون GDPR اتحادیه اروپا رها شود.

گال پیش از این نشتی داده‌های ۵۳۳ میلیون نفر از کاربران فیس بوک در ۲۰۲۱ میلادی را نیز کشف کرده بود.