پوشش فیبرنوری در کشور به ۷ میلیون خانوار رسید
پوشش فیبرنوری در کشور به ۷ میلیون خانوار رسید
آی سی تی نیوز - وزیر ارتباطات با بیان اینکه بومی و سنجشی پارس1 فردا به فضا پرتاب می شود، گفت: میزان پوشش در پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها به 7 میلیون خانوار رسیده است که به این عدد تا پایان سال افزوده می شود.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیات دولت با اشاره به برگزاری انتخابات در روز جمعه گفت: این انتخابات نیز مثل تمامی انتخابات‌های دیگر مهم است اما با توجه به شرایط کشور، منطقه و جهان اهمیت دو چندانی دارد.
وی افزود: مردم عزیز ما در ۲۲ بهمن نشان دادند حضور پرشوری در انتخابات خواهند داشت و نشان دادند هم‌چنان پشتوانه نظام هستند و حضور مردم در انتخابات ۱۱ اسفند مهر تاییدی بر حمایت از مسیر رشد و پیشرفت کشور از سوی آنان خواهد بود.
زارع پور با اعلام پرتاب ماهواره پارس ۱، توضیح داد: ان شاءالله فردا دوازدهمین پرتاب در دولت سیزدهم صورت می‌گیرد و ماهواره سنجشی پارس ۱ که یک ماهواره ۱۰۰ درصد ایرانی بوده در مدار قرار می گیرد.
وی با اشاره به اینکه در جهت توسعه تعاملات بین‌المللی فضایی، این ماهواره با پرتابگر سایوز از روسیه به فضا خواهد رفت، افزود: در راستای توسعه فعالیت های فضایی کشور سال آینده با تکمیل فاز نخست بزرگترین پایگاه فضایی غرب آسیا که در جنوب کشور در حال ساخت است، می توانیم چنین ماهواره هایی را از طریق پرتابگرهای ایرانی در مدار خورشید آهنگ ۹۸ درجه قرار دهیم.
وزیر ارتباطات با بیان اینکه مسیر توسعه صنعت فضایی پرشتاب ادامه دارد، تصریح کرد: ما پرتاب های متعددی را برای سال آینده پیش بینی کردیم و ماهواره های مختلف در دست ساخت هستند و به فضل الهی این مسیر پرشتاب سال آینده ادامه پیدا می کند.
زارع پور با بیان اینکه احراز هویت رای دهندگان در روز انتخابات توسط دستگاه هایی در مراکز اخذ رای مورد بررسی قرار می گیرد، خاطر نشان کرد: بخش قابل توجهی از فرآیند احراز هویت و فرآیند رای گیری توسط خود دستگاهها به صورت غیر برخط (آفلاین) انجام می شود و بخشی از کار هم به صورت برخط صورت می گیرد که الحمد الله در همه شعب ثابت، زیرساخت های ارتباطی برای این کار فراهم شده و در شعب سیار نیز در نقاط دورافتاده و روستاهای زیر بیست خانوار هنوز نقاطی باقیمانده که در تلاش هستیم تا  مساله آنها را هم حل کنیم.
وزیر ارتباطات با اعلام اینکه میزان پوشش در پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها به ۷ میلیون خانوار رسیده است، گفت: در همین ارتباط هفته بعد جشن پوشش ۷ میلیون خانوار را می گیریم و تلاش داریم تا انتهای امسال به این عدد نیز اضافه شود.
زارع پور با بیان اینکه در ابتدای سال میزان پوشش فیبرنوری حدود ۲ میلیون خانوار بود، اظهار کرد: خوشبختانه با برنامه ریزی و تلاش صورت گرفته این عدد در پایان سال رشد بیش از  سه برابری داشت و این فعالیت ها در سال ۱۴۰۳ نیز ادامه دارد تا در پایان فعالیت دولت همه کشور تحت پوشش فیبرنوری منازل و کسب و کارها قرار گیرد.