پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارهای شهر میبد افتتاح شد
پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارهای شهر میبد افتتاح شد
آی سی تی نیوز - با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شهر میبد استان یزد، پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها این شهر به بهره برداری رسید.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که برای بازدید و افتتاح پروژه های ارتباطی به استان یزد سفر کرده در آیین بهره برداری از پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارهای شهر میبد با اشاره به اینکه این پروژه یکی از مهم ترین پروژه های تاریخ ارتباطات کشور است، گفت: حجم تلاش در اجرای این پروژه نیز بی نظیر است چرا که باید مسولان ۱۴۰۰ شهر کشور برای اجرای این پروژه همدل شوند.

وی با اشاره به عدم سرمایه گذاری در یک دهه گذشته در حوزه ارتباطات ثابت کشور‌ افزود: ما با اجرای این پروژه کار سختی را انتخاب کردیم و در عین حالی که توسعه نسل پنجم تلفن همراه را پیگیری می کنیم، توسعه ارتباطات ثابت که اهمیت بیشتری دارد نیز در حال انجام است.

زارع پور با اشاره به اینکه کار در این پروژه با شتاب پیش می رود، گفت: امروز با پوشش کامل شهر میبد، پوشش پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها در کل کشور از ۶ میلیون خانوار گذشت.
وی افزود: در ابتدای دی ماه ۵ میلیون و امروز بیش از ۶ میلیون پوشش ایجاد شد و امیدوارم بتوانیم تا پایان سال به برنامه ۸ میلیون پوشش برسیم.
وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه در برنامه هفتم توسعه ۲۰ میلیون پوشش باید به ۲۰ میلیون اتصال تبدیل شود از مسولان شهرها خواست برای استقبال مردم، این سرویس را به مردم شهر خود معرفی کنند.
وی با تاکید به اینکه با اجرای این پروژه، انقلابی در ارتباطات کشور رخ می دهد، افزود: با اجرای این پروژه امکان ارائه سرویس ها و خدمات با کیفیت و پرسرعت به مردم ایجاد می شود.
وزیر ارتباطات تصریح کرد: حدود ۵۰ درصد استان یزد تحت پوشش قرار گرفته و تا ۳ ماه آینده کل استان تحت پوشش این شبکه قرار می گیرد.
در ابتدای این مراسم نیز تست سرعت اتصال بیمارستان امام جعفر صادق میبد در ارتباط با شبکه فیبرنوری انجام و سامانه اسپید تست سرعت بالای ۹۰۰ مگابیت بر ثانیه را نشان داد.
بر اساس این گزارش، در ادامه وزیر ارتباطات با حضور در چاپارخانه پست میبد و کارگاه زیلوبافی در کاروانسرای شاه عباسی تست سرعت اتصال به شبکه فیبرنوری منازل و کسب با بیش از ۹۰۰ مگابیت برثانیه را انجام داد.
وزیر ارتباطات در ادامه برنامه خود به شهر اردکان رفت و با حضور وزیر ارتباطات عملیات اجرایی پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها در این شهر آغاز شد.
زارع پور صبح امروز نیز در ابتدای ورود به شهر میبد با همراهی استاندار یزد و جمعی از مدیران این شهر در گلزار شهدای میبد حاضر شد و از مقام والای شهدا تجلیل کرد.