وقوع اختلال در اینترنت ماهواره ای استارلینک
وقوع اختلال در اینترنت ماهواره ای استارلینک
آی سی تی نیوز - وبسایتی که قطعی و اختلال‌های دنیای فناوری را ردیابی می‌کند اعلام کرده اینترنت ماهواره‌ای استارلینک برای بسیاری از کاربران با اختلال مواجه شده است.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، وبسایت ردیابی قطعی Downdetector نشان داد که حدود ۳۳هزار گزارش از کاربران در مورد مشکلات موجود در استارلینک منتشر شده است. گزارش ها در حدود ساعت ۷:۳۰ عصر به وقت شرقی(حدود ۳ صبح به وقت ایران) شروع به افزایش کردند.

در ساعت ۸:۳۳ عصر به وقت شرقی،(حدود ۴ صبح ایران) شرکت این مشکل را تایید کرد و گفت که در حال کار بر روی رفع آن است. اسپیس ایکس در ایکس (توئیتر سابق) نوشت: « شبکه استارلینک در حال حاضر قطع است و ما به طور فعال در حال اجرای راه حل هستیم. ما از صبر شما قدردانی می کنیم، پس از رفع این مشکل، به روز رسانی را به اشتراک خواهیم گذاشت.»

این اینترنت ماهواره ای برای بسیاری قطع شد، اما اسپیس ایکس می گوید مشکلات برطرف شده است. این شرکت اعلام کرد که قطعی سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را برطرف کرده است.

هر سال که می گذرد محیط مداری اطراف زمین شلوغ تر می شود. تعداد ماهواره‌های فعال در مدار از سال ۲۰۱۹ تقریباً ۴ برابر شده که تا حد زیادی به لطف پرتاب‌های متعدد ماهواره‌های استارلینک اسپیس ایکس است! به گفته ناسا، وزارت دفاع ایالات متحده بیش از ۲۷هزار قطعه زباله را در مدار زمین ردیابی می کند، در حالی که میلیون ها قطعه دیگر وجود دارد که با حسگرهای عملیاتی قابل ردیابی نیستند.