نشست بررسی اختلالات ارتباطی استان گیلان برگزار شد
نشست بررسی اختلالات ارتباطی استان گیلان برگزار شد
آی سی تی نیوز - مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمال غرب از برگزاری نشست بررسی و شناسایی قطعی و اختلالات ارتباطی در برخی نقاط استان گیلان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، محمد اربابی گفت: در این نشست که با حضور مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری، مدیرکل ICT استان گیلان، سرپرست شرکتهای مخابرات و زیرساخت منطقه و نمایندگان اپراتورهای همراه اول و ایرانسل برگزار شد، دلایل بروز قطعی و اختلالات در استان گیلان براساس نتایج پایش و مانیتورینگ انجام شده و برنامه‌ها و اقدامات اپراتورها برای رفع این مشکلات بررسی شد.
وی با اشاره به اینکه عمده قطعی‌های موردی ارتباطات، ناشی از عدم وجود منابع برق پشتیبان و قطعی شبکه برق به دلیل شرایط جوی استان گیلان بوده است، افزود: ۵۴ درصد از اختلالات شناسایی و گزارش شده در منطقه شمال غرب در طی سه ماه گذشته، به دلیل قطعی برق رخ داده بود. بر همین اساس منظور کاهش قطعی‌ها، افزایش پایداری شبکه و افزایش رضایت کاربران مقرر شد مخابرات منطقه گیلان و اپراتورهای تلفن همراه پیگیری لازم از شرکت توزیع نیروی برق انجام داده و برای سایت‌های دارای مشکلات برق پشتیبان، منابع لازم را تامین کرده و برای برگزاری مانور پاور اقدام کنند.
اربابی تاکید کرد: با توجه به اقدامات انجام شده از سوی مخابرات منطقه گیلان و شرکت ارتباطات زیرساخت برای برقراری مسیر پروتکشن فیبرنوری بین استانی و در سطح استان، قطعی‌های ایجاد شده روند کاهشی داشته است.
پس از این نشست مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از اجرای پروژه ملی فیبرنوری و نحوه نظارت بر عملکرد شرکت فناپ تلکام به عنوان مجری طرح FTTx در استان گیلان بازدید کرد.
سید حمیدرضا اعرابی در این بازدید پس از انجام تست سرعت در یکی از نقاط اصلی دسترسی به شبکه FTTx، با حضور نمایندگان شرکت فناپ تلکام بر لزوم سرعت در ثبت نقاط حضور تاکید کرد.