زمان ثبت نام بسته اینترنت هدیه دولت تا هفته آینده ادامه دارد
زمان ثبت نام بسته اینترنت هدیه دولت تا هفته آینده ادامه دارد
آی سی تی نیوز - وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه زمان انقضای بسته رایگان اینترنت هدیه دولت تا 14 فرودین است، گفت که مردم برای استفاده از این بسته باید به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند مراجعه کنند و زمان ثبت نام تا هفته آینده است.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیات دولت، در مورد بسته اینترنت هدیه دولت گفت: هفته گذشته اعلام کردم با توجه به اینکه ناگزیر بودیم برای ارتقای کیفیت شبکه، قیمت اینترنت را افزایش دهیم؛ به همین دلیل بسته هدیه را برای مردم در نظر گرفتیم که از امروز فعال می‌شود.
وی افزود: مردم برای استفاده از این بسته باید به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند وارد شوند و در کوتاهترین زمان ممکن که ۱۲ گیگابایت ترافیک داخل کشور و یا معادل آن ۵ گیگابایت ترافیک بین‌المللی فعال خواهد شد.
زارع پور تصریح کرد: این بسته تا ۱۴ فروردین انقضا دارد و زمان ثبت‌نام برای آن، تا هفته آینده است.
وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه هرکسی که تاکنون برای دریافت بسته اینترنت هدیه دولت ثبت نام کرده، امروز بسته برایش فعال می شود، تصریح کرد: تا ۱۲ دی ماه بیش از یک میلیون نفر برای ثبت نام اقدام کردند و هرکسی نیز از امروز ثبت نام کنند حداکثر ظرف ۴۸ ساعت بسته برای او نیز فعال می شود.
وی در پاسخ به سوالی در مورد هک اطلاعات اسنپ فود، افزود: بر اساس تقسیم بندی صورت گرفته، ارتقا و پایش امنیت پلتفرم های بخش خصوصی و کسب و کارها با پلیس فتا است و با وزارت ارتباطات نیست.
زارع پور با اشاره به لایحه حفاظت از داده های مردم در کمیسیون قضایی دولت، خاطرنشان کرد: این لایحه باتوجه به قوانین و تجربیات کشورهای مختلف از جمله اتحادیه اروپا مورد بررسی و بازنگری قرار گرفت و در کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال تصویب شد و هفته گذشته به هیات دولت رفت و برای بررسی بیشتر به کمیسیون قضایی دولت ارجاع شد.
وزیر ارتباطات با بیان اینکه داده های مردم در فضای مجازی جزو دارایی های مردم محسوب می شود و حفاظت از امنیت آنها حایز اهمیت است، گفت: با تصویب آن در کمیسیون قضایی این لایحه برای تصویب به مجلس می رود تا حفاظت و امنیت داده های مردم در پلتفرم های خصوصی قانونمند شود.