ایلان ماسک: شاید توییتر ورشکست شود
ایلان ماسک: شاید توییتر ورشکست شود
ایلان ماسک دو هفته پس از خرید ۴۴ میلیارد دلاری توییتر، درباره احتمال ورشکستگی این شرکت شبکه اجتماعی هشدار داد.

به گزارش ایسنا، بلومبرگ نیوز گزارش کرد مالک جدید توییتر در نخستین دیدار گروهی با کارمندان توییتر، اظهار کرد: نمی تواند ورشکستگی این شرکت را منتفی بداند.

طبق گزارش وب سایت اینفورمیشن، وی هشدار داد این شرکت سال آینده میلیاردها دلار از دست خواهد داد. ماسک افزود: در ایمیلی به کارمندان دورکار اعلام شده بود دیگر اجازه دورکاری ندارند و انتظار می رود ۴۰ ساعت در هفته در محل کار حاضر شوند.

سه منبع آگاه به رویترز گفتند: ماسک در ایمیلی به کارمندان توییتر هشدار داد اگر این شرکت نتواند درآمد اشتراک را برای جبران کاهش درآمد تبلیغاتی افزایش دهد، قادر نخواهد بود در رکود اقتصادی که در حال وقوع است، دوام بیاورد.

دو منبع آگاه اظهار کردند یووئل روث که مدیر تیم واکنش توییتر برای مقابله با نفرت پراکنی، اطلاعات نادرست و هرزنامه در این سرویس بود، روز پنج شنبه استعفا کرد. پروفایل او در توییتر به مدیر سابق اعتماد و ایمنی توییتر تغییر یافته است. پیش از او هم لئا کیسنر، مدیر امنیت اطلاعات توییتر در توییتی اعلام کرد از این شرکت رفته است. طبق پیام داخلی که در سیستم پیام رسانی اسلک توییتر منتشر شده است، دامین کایران، مدیر حریم خصوصی و ماریان فوگارتی، مدیر رعایت قوانین توییتر هم استعفا کرده اند. اما برخلاف گزارشهای رسانه ای، رابین ویلر، مدیر ارشد فروش تبلیغات توییتر به کارمندان اعلام کرده است در این شرکت می ماند.

در این بین، کمیسیون تجارت فدرال آمریکا اعلام کرده است پس از خروج سه مدیر حریم خصوصی و رعایت قوانین، به نگرانی به نظاره توییتر نشسته است. این استعفاها احتمال تخطی توییتر از مقررات رگولاتوری را افزایش می دهد. الکس اسپیرو، وکیل ماسک در ایمیلی به بعضی از کارمندان این شرکت اعلام کرد توییتر همچنان به قوانین پایبند می ماند و توییتر در قبال دستورات رگولاتوری، مسئول خواهد بود نه کارمندان.

ماسک پس از خرید توییتر در ۲۷ اکتبر، خانه تکانی در این شرکت را آغاز و اعلام کرد این شرکت روزانه بیش از چهار میلیون دلار ضرر می کند زیرا آگهی دهندگان پس از به دست گرفتن کنترل توییتر توسط او، شروع به فرار کرده اند.

توییتر پس از این قرارداد خرید، ۱۳ میلیارد دلار بدهی دارد و با پرداخت بهره نزدیک به ۱.۲ میلیارد دلار در ۱۲ ماه آینده، روبروست. این پرداخت از نقدینگی آزاد توییتر که ۱.۱ میلیارد دلار تا پایان ژوئن گزارش شده است، بیشتر است.

بر اساس گزارش رویترز، ماسک دریافت هشت دلار در ماه برای سرویس توییتر بلو را آغاز کرده که شامل تیک آبی احراز هویت است.