الگوبرداری اپراتورها از طرح‌های ویژه همراه ‌اول
الگوبرداری اپراتورها از طرح‌های ویژه همراه ‌اول

آی‌سی‌تی نیوز – اپراتور سوم یا رایتل مدت‌هاست که در تبلیغات خود از عبارت به‌صرفه‌ترین سیم‌کارت کشور استفاده می‌کند و مدعی است که «با در اختیار داشتن به‌صرفه‌ترین سیم‌کارت می‌توانید بدون نیاز به خرید بسته، از ۹۰ درصد تخفیف در مکالمه و اینترنت با تعرفه آزاد (خارج از بسته) بهره‌مند شوید.» به گزارش آی‌تی آنالیز، […]

آی‌سی‌تی نیوز – اپراتور سوم یا رایتل مدت‌هاست که در تبلیغات خود از عبارت به‌صرفه‌ترین سیم‌کارت کشور استفاده می‌کند و مدعی است که «با در اختیار داشتن به‌صرفه‌ترین سیم‌کارت می‌توانید بدون نیاز به خرید بسته، از ۹۰ درصد تخفیف در مکالمه و اینترنت با تعرفه آزاد (خارج از بسته) بهره‌مند شوید.»

به گزارش آی‌تی آنالیز، نکته جالب توجه آنکه علیرغم این شعار قدیمی یعنی تخفیف ۹۰درصدی نرخ مکالمات رایتل، این اپراتور برای ماه مبارک رمضان اقدام به ارایه طرح ویژه ۱۰۰۰ دقیقه مکالمه رایگان رایتلی کرده است!
نخستین نکته جالب توجه آنکه، اپراتوری که همواره اعلام می‌کند به صرفه‌ترین سیم‌کارت کشور را آن هم با تخفیف ۹۰درصدی در مکالمات عرضه می‌کند، علی‌القاعده نباید نیازی به ارایه طرح‌های ویژه حداقل در بخش مکالمات خود داشته باشد و آن را به تخفیف ۱۰۰ درصدی برساند.
نکته دوم آنکه اگر این اپراتور ارزان‌ترین نرخ مکالماتی کشور را دارد، قاعدتا می‌بایست مشترکان زیادی در سال‌های قبل جذب می‌کرد، اتفاقی که البته رخ نداده است و این مهم نشان از آن دارد که پارامترهای متعددی در جذب و افزایش مشترکان اپراتورها نقش دارد.
نکته سوم آنکه با توجه به مجوز فعالیت رایتل که بر مبنای خدمات نسل پیشرفته اینترنت است، بزرگترین مانور و مزیت رقابتی این اپراتور باید همچون دو اپراتور اصلی کشور یعنی همراه اول و ایرانسل، روی فضای دیجیتال و خدمات اینترنت باشد.
با این مقدمه اما باید سری به یکی از قدیمی‌ترین طرح‌های ویژه همراه اول یعنی ۵+۵۵ زد.

بزرگترین اپراتور کشور از حدود یک دهه قبل تا کنون همواره و به مناسبت ماه مبارک رمضان طرح ویژه ۵+۵۵ را ارایه کرده است که به موجب این طرح مشترکان همراه اول در طول ماه مبارک رمضان با ثبت نام رایگان می‌توانند در تمامی ساعات شبانه روز در هر تماس داخل شبکه (همراه اول و تلفن ثابت)، پس از گذشت ۵ دقیقه مکالمه طبق تعرفه، دقایق بعدی را تا سقف ۵۵ دقیقه در همان مکالمه، رایگان صحبت کنند.
بعد از اجرای این خدمت و طرح ویژه همراه اول برای مشترکانش، نوبت ایرانسل بود که با الگو برداری از همراه اول اقدام به ارایه طرح موسوم به ۴+۴۰ کند. اکنون نیز رایتل که تبلیغات مقرون ‌به‌صرفه‌ترین سیم کارت کشور را دارد، به مناسبت ماه رمضان طرح ۱۰۰۰ دقیقه مکالمه رایگان را برای مشترکانش به اجرا درآورده است.
موضوع اما صرفا الگوبرداری ۲ اپراتور دیگر یعنی ایرانسل و رایتل از طرح‌های ویژه همراه اول نیست.
بلکه نکته مهمتر اینجاست که در واقع همراه اول به واسطه تجربه، رصد واقعیات بازار، رفتارشناسی مشترکانش و پاسخ به تمایل و رغبت آنها، از سال‌ها قبل با هدف‌گذاری صحیح و دقیق به سمت تدوین طرح‌هایی از این دست رفته است تا از این طریق به جلب نظر مشترکان خود اقدام کند.
به عبارت دیگر اپراتورهای ایرانسل و رایتل، حالا و با کپی‌برداری مشابه از طرح‌های همراه اول، این موضوع را تایید کرده‌اند که طرح‌های همراه اول در راستای منافع، خواست و سود مشترکان بوده است.