افزایش روابط امنیت سایبری هند و عربستان
افزایش روابط امنیت سایبری هند و عربستان
عربستان سعودی و هند در صدد تعمیق روابط امنیت سایبری هستند.

به گزارش سایبربان؛ به گفته یک مقام ارشد هندی، عربستان سعودی و هند به زودی یادداشت تفاهمی برای ارتقای همکاری در امنیت سایبری امضا خواهند کرد، زیرا مذاکرات بین مقامات ۲ کشور به طور پیوسته در حال پیشرفت است.

راجش پَنت (Rajesh Pant)، هماهنگ کننده امنیت سایبری ملی هند در حاشیه نشست جهانی امنیت سایبری در ریاض در گفتگوی اختصاصی با وبگاه تخصصی عرب نیوز (Arab News) در ماه نوامبر امسال گفت که با ماجد بن محمد المازید (Majed bin Mohammed Al-Mazyed)، فرماندار سازمان امنیت ملی عربستان سعودی برای بحث بیشتر در مورد تفاهم‌نامه دیدار خواهد کرد.

پَنت در این خصوص اظهار داشت : «ما در زمینه ظرفیت‌سازی چند کارگروه خواهیم داشت. همکاری بین ۲ طرف ملی خواهد بود. همچنین ۲ کشور می‌توانند در زمینه اطلاعات تهدید همکاری داشته باشند. انتظار می‌رود شاخص امنیت سایبری جهانی، یک ابتکار چندجانبه که تعهد جهانی کشورها به امنیت سایبری را تضمین می‌کند، به زودی سبک سیستم رتبه‌بندی خود را تغییر دهد و می‌تواند یک سیستم بلوکی را اتخاذ کند که در آن کشورها در گروه‌های مختلف قرار گیرند.»

هماهنگ کننده امنیت سایبری ملی هند خاطرنشان کرد که بر سر شاخص رقابت‌پذیری جهانی (GCI) دعوا است. این یک کلاس درس معمولی است که در آن یک نفر اول و یک نفر سوم می‌شود. آنها در حال برنامه‌ریزی برای داشتن بلوک هستند. به عنوان مثال، اگر امتیاز ۸۰ تا ۱۰۰ را کسب کنید، به کلاس A می‌آیید و اگر ۶۰ تا ۸۰ امتیاز بگیرید، B خواهید بود. بنابراین، مردم به طور کلی خوشحال هستند که رتبه ۱،۲،۳ را ندارند، اما A، B و C هستند.

وی با اشاره به اینکه تصمیمی برای اتخاذ سیستم رتبه‌بندی بلوکی هنوز در فضای عمومی گرفته نشده، گفت که بحث استفاده از این روش جدید به طور پیوسته در حال پیشرفت است.

پَنت با اشاره به رشد هند در شاخص امنیت سایبری جهانی، ادعا کرد که این کشور از رتبه ۴۷ به رتبه دهم در سال ۲۰۲۱ صعود کرده و مردم برای مقاومت در برابر تهدیدات جنایات سایبری باید به دانش مسلح شوند.

او افزود : «در فضای سایبری چگونه قدرت خود را نشان می‌دهید؟ راه‌حل برای جلوگیری از درگیری، ایجاد انعطاف‌پذیری است. مردم باید از نظر فناوری مقاوم و بهداشت سایبری خوبی داشته باشند و آموزش ببینند. همچنین باید یک برنامه مدیریت بحران سایبری خوب وجود داشته باشد. همکاری بین‌المللی برای اطمینان از یک آینده آنلاین امن ضروری است : امروز هیچ کشوری نمی‌تواند از خود محافظت کند، زیرا حفاظت در فضای سایبری مستلزم اطلاعات تهدید است. این اطلاعات تهدید باید از سرتاسر جهان باشد و ما به آن اطلاعات نیاز داریم. این را تنها در صورتی می‌توانید دریافت کنید که مردم از سراسر جهان آن را به شما بدهند.»