افتتاح پروژه های ارتباطی استان مازندران با دستور وزیر ارتباطات
افتتاح پروژه های ارتباطی استان مازندران با دستور وزیر ارتباطات
در جلسه شورای اداری استان مازندران و با دستور وزیر ارتباطات پروژه های ارتباطی استان مازندران افتتاح شد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در جلسه شورای اداری استان مازندران با حضور سیدمحمود حسینی، استاندار و سایر مدیران استانی ضمن ارایه گزارشی از اقدامات و برنامه های وزارت ارتباطات در دولت سیزدهم، پروژه های ارتباطی استان مازندران را افتتاح کرد.
در این جلسه با دستور وزیر ارتباطات، پروژه های ارتباطی استان از جمله پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارهای بابلسر و نکا، راه اندازی چهل و پنجمین سایت نسل پنجم ارتباطی (۵G) توسط شرکت ارتباطات سیار (همراه اول) و اتصال تعدادی از روستاهای استان از جمله روستای آبندان کش شهر ساری از طریق ارتباط تصویری افتتاح شد.
وزیر ارتباطات در آیین افتتاح اتصال روستاهای مازندران با بیان اینکه بیش از ۶ هزار و ۲۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار از ابتدای دولت سیزدهم به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند گفت: در استان مازندران ۹۸ درصد روستاهای استان به شبکه ارتباطی پرسرعت و پایدار متصل شده اند که روستای باقی مانده نیز تا پایان سال متصل خواهند شد.
در آیین افتتاح پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها نیز تست سرعت انجام گرفت که سرعت های بالای ۹۰۰ مگابیت بر ثانیه در شهرهای نکا و بابلسر به ثبت رسید.
تست سرعت اینترنت نسل پنجم شبکه ارتباطی همراه در ساری نیز بالای ۸۰۰ مگابیت بر ثانیه ثبت شد.
در پایان جلسه شورای اداری مازندران وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اهدای لوحی از فرمانداران و شهردارانی که پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارهای در آن به پایان رسیده است تقدیر و تشکر کرد.
زارع پور همچنین به مناسبت روز جانباز به طور ویژه از سید محمود حسینی استاندار مازندران که جانبازان دفاع مقدس است تقدیر کرد.
وزیر ارتباطات پیش از حضور در جلسه از پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارهای ساری با حضور در یکی از خیابان های شهر بازدید کرد و مبین نت مجری این پروژه گزارشی از روند این پروژه ارایه کرد و در ادامه وزیر ارتباطات با حضور در منزل یکی از شهروندان میزان رضایت از فناوری که در اختیارشان قرار گرفته است را ارزیابی کرد.