اصلاح قوانین تسریع عرضه ۵G در هند
اصلاح قوانین تسریع عرضه ۵G در هند
آی سی تی نیوز -هند قوانین حق تقدم را برای سرعت بخشیدن به عرضه 5G اصلاح می‌کند.

به گزارش سایبربان؛ آشوینی وایشناو (Ashwini Vaishnaw)، وزیر ارتباطات، الکترونیک و فناوری اطلاعات (MeitY)، اخیراً اصلاحاتی را در تلگراف هندی «Right of Way 2016 (RoW)» اعلام کرد. انتظار می‌رود این تغییرات استقرار سریع‌تر و آسان‌تر زیرساخت‌های مخابراتی را تسهیل کند. وزیر همچنین یک «فرم» اپلیکیشن جدید ۵G RoW را در پورتال دولتی «Gati Shakti Sanchar» راه‌اندازی کرد.

وایشناو ۴ عنصر اساسی را برای تسریع گسترش ۵G در سراسر هند بیان کرد : تخصیص طیف، اصلاحات در پردازش مجوز RoW، فدرالیسم مشارکتی و خدمات گسترده. در سال جاری فعالیت‌های تخصیص و هماهنگ‌سازی طیف به پایان رسید. در ماه می امسال، دولت پورتال GatiSakti Sanchar را برای پردازش برنامه‌های RoW راه‌اندازی کرد. سیستم‌های فناوری اطلاعات همه ایالت‌ها، قلمروهای اتحادیه و زیرساخت‌های اصلی وزارتخانه‌های مرکزی مانند راه‌آهن و بزرگراه، در آماده‌سازی برای راه‌اندازی ۵G هند، در پورتال ادغام شده‌اند.

چندین ایالت کار روی همسویی خط مشی RoW را آغاز و ۱۳ ایالت/منطقه اتحادیه نیز یک بند تأیید تلقی شده را در سیاست‌های RoW خود اجرا کرده‌اند که امکان تصویب سریع را فراهم می‌کند. این اقدامات منجر به کاهش میانگین زمان تأیید درخواست RoW از ۴۳۵ روز در سال ۲۰۱۹ به ۱۶ روز در سال ۲۰۲۲ شده است.

طبق یک بیانیه مطبوعاتی، در قوانین اصلاح شده Right of Way، هزینه‌های مجوز RoW معقول شده و سقف هزینه‌ها برای نصب واحدهای کوچک ۵G و کابل فیبر نوری روی مبلمان خیابان تعیین شده است. ویژگی‌های بارز اصلاحات عبارتند از :

 

توسعه زیرساخت‌های مخابراتی

رویه‌های درخواست RoW برای واحدهای کوچک ساده شده و دارندگان مجوز مخابرات می‌توانند از زیرساخت‌های خیابانی برای استقرار تجهیزات مخابراتی با هزینه اسمی استفاده کنند. برای تسهیل انتشار سریع‌تر فیبر، ممکن است از زیرساخت‌های خیابانی با هزینه اسمی ۱٫۲۵ دلار در سال برای نصب فیبر نوری روی زمین استفاده شود. اصلاحات تمایزی بین ستون و برج‌های متحرک ایجاد می‌کند. زیرساخت‌های زمینی تا ارتفاع ۸ متری باید به عنوان قطب در نظر گرفته شوند و برای استقرار به حداقل مجوزهای نظارتی نیاز دارند.

بهبود سهولت انجام کسب و کار

این اصلاحات یک سیستم خالی پنجره واحد را برای برنامه‌های RoW، پورتال گاتی شاکتی سانچار، ارائه می‌دهد. ترخیص یک پنجره باعث کاهش تعدد انطباق و تسهیل فرآیندهای تأیید روان‌تر می‌شود.

 

منطقی‌سازی هزینه‌ها

دارندگان مجوز مخابرات ملزم به پرداخت هزینه‌های اداری برای مجوزهای RoW هستند. با پیشرفت فناوری، تجهیزات مخابراتی قابل توجهی در ستون‌ها مستقر خواهند شد. برای کاهش هزینه انطباق، هزینه‌های اداری به شرح زیر منطقی شده است :

دولت یا ادارات برای استقرار تیرها در زمین‌های تحت مالکیت/کنترل آنها هیچ هزینه اداری دریافت نمی‌کنند.
برای ایالت‌ها و مناطق اتحادیه، هزینه اداری برای ایجاد ستون‌ها به ۱۲٫۵ دلار برای هر ستون محدود می‌شود.
هزینه اداری برای گذاشتن فیبر نوری روی زمین باید به ۱۲٫۵ دلار در هر کیلومتر محدود شود.
دارندگان مجوز مخابرات باید متناسب با منطقه‌ای که استفاده می‌کنند هزینه‌هایی را بپردازند. اصلاحات یک روش استاندارد برای محاسبه مساحت اشغال شده به‌وسیله زیرساخت‌های مخابراتی را تجویز می‌کند. بعلاوه، دارندگان مجوز مخابرات ملزم به پرداخت غرامت زمین برای ایجاد ستون نیستند. کارشناسان معتقدند که هدف این اقدامات اصلاحی، کاهش زمان و هزینه در استقرار زیرساخت‌ها است.

 

زیرساخت‌های مخابراتی برای مالکیت خصوصی

برای نصب زیرساخت‌های مخابراتی در املاک خصوصی، دارندگان مجوز مخابرات ممکن است با صاحبان املاک خصوصی قراردادی منعقد کنند و آنها نیازی به مجوز از مقامات دولتی ندارند. در چنین مواردی، دارندگان پروانه مخابراتی باید فقط اطلاعات قبلی را همراه با گواهی تناسب سازه ارائه دهند. انتظار می‌رود این اقدامات گسترش و ارتقاء سریع شبکه‌های مخابراتی را تسهیل کند و در نتیجه کیفیت خدمات را بهبود بخشد.