اتصال رایگان مدارس آموزش و پرورش و حوزه های علمیه استان سمنان به شبکه فیبر نوری
اتصال رایگان مدارس آموزش و پرورش و حوزه های علمیه استان سمنان به شبکه فیبر نوری
آی سی تی نیوز - مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان از انعقاد سه تفاهم نامه، جهت اتصال رایگان مدارس آموزش و پرورش و حوزه های علمیه برادران و خواهران استان به شبکه فیبر نوری با حضور معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استاندار سمنان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان، در راستای بهره‌مندی هوشمندانه از فناوری‌های نوین در نظام تعلیم و تربیت، با حضور احمد ریواده معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و مدیران کل ارتباطات و فناوری اطلاعات و آموزش و پرورش استان و همچنین مدیران حوزه های علمیه خواهران و برادران استان، و مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، سه تفاهم نامه جهت اتصال رایگان مدارس آموزش و پرورش و حوزه های علمیه استان سمنان به فیبرنوری منعقد شد.
در این نشست سید یاسر حسن پور مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان با اشاره به اجرای اَبَرپروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها در دولت سیزدهم گفت: این طرح در استان سمنان با اعتباری بالغ بر ۸۰۰۰ میلیارد ریال در تمام ۲۱ شهر استان سمنان اجرایی شده و تا کنون عملیات حفاری در ۵ شهر بزرگ استان آغاز شده است.
حسن پور با تاکید بر ضرورت تحقق هدف عملیاتی طرح کلان معماری شبکه ملی اطلاعات مصوب شورای عالی فضای مجازی، تصریح کرد: با انعقاد سه تفاهم نامه مجزا با اداره کل آموزش و پرورش و مدیریت های حوزه های علمیه برادران و خواهران استان، کلیه مدارس شهری آموزش و پرورش و حوزه های علمیه استان به شبکه پرسرعت فیبرنوری با حداقل سرعت صد مگابیت بر ثانیه متصل خواهند شد.
وی افزود: فناوری اطلاعات یک مفهوم محتوانگر است که بر بستر ارتباطات شکل می‌گیرد و همه مفاهیم ازجمله فرهنگ، امنیت، مسائل اجتماعی، اقتصاد دیجیتال و… را در بر می‌گیرد.
ریواده، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان اظهار کرد: یکی از اقدامات مهم دولت در اقتصاد مقاومتی، اقتصاد دیجیتال است که اثربخشی این حوزه، بسیار مهم و حیاتی است.
ریواده با تاکید بر گسترش هم‌کاری و هم‌افزایی در اجرای ابرپروژه فیبر نوری، این طرح را یکی از مهم‌ترین زیرساخت های‌ حوزه ارتباطی در کشور دانست و گفت: پنج شهرستان استان در کوتاه‌مدت و طی برنامه زمان‌بندی‌شده به این شبکه خواهند پیوست. و مابقی شهرها نیز در آینده نزدیک تحت پوشش قرار خواهند گرفت.