جابه‌جایی ۲۱۶ میلیون فایل تا حجم ۲ گیگ در شبکه شاد
جابه‌جایی ۲۱۶ میلیون فایل تا حجم ۲ گیگ در شبکه شاد
مجری شبکه شاد گفت: ۲۱۶ میلیون فایل تا حجم ۲ گیگ در شبکه شاد پس از آغاز آموزش حضوری رد و بدل شد.

علی کاظم‌زاده در گفت و گو با ایرنا درباره میزان استفاده کاربران از شبکه شاد پس از حضوری شدن مدارس، اظهار کرد: تعداد کاربر روزانه فعال شاد در اردیبهشت ماه ۷میلیون و نیم نفر است و این میزان تقریبا معادل نصف کاربرهایی بوده که در دوران تعطیلی مدارس به دلیل شیوع ویروس کرونا در شبکه شاد حضور داشتند.

وی با بیان اینکه رکورد کاربر در بهمن ماه ۱۴۰۰ حدود ۱۳ میلیون در روز بود، افزود: پس از آغاز آموزش حضوری این تعداد به ۷.۳ میلیون نفر رسیده است.

مجری شبکه شاد خاطرنشان کرد: این موضوع نشان می‌دهد که دانش‌آموزان و نظام آموزشی کشور حتی پس از تعطیلی آموزش مجازی به دلیل بازگشایی فیزیکی مدارس بازهم از خدمات شاد استفاده می‌کنند.

کاظم‌زاده عنوان کرد: در اردیبهشت‌ماه ۱۴ میلیون کاربر فعال ماهانه در شبکه شاد داشتیم، همچنین رکورد کاربر هم‌زمان همچنان قابل‌توجه است، حدود ۸۰۳ هزار نفر هم‌زمان در شاد حضور دارند که در بهمن‌ماه سه میلیون نفر به‌صورت هم‌زمان بوده و این عدد به ۸۰۰ هزار نفر رسیده است.

وی یادآورشد: آمارها نشان می‌دهد که هرچند آموزش مجازی تا حدی کاهش‌یافته و آموزش مجازی تحت‌نظر آموزش‌وپرورش نیست اما استفاده از شبکه شاد به‌عنوان دستیار نظام آموزشی همچنان مورداستفاده دانش‌آموزان، معلمان و کاربران است.

مجری شبکه شاد افزود: در اردیبهشت‌ماه ۲۱۶ میلیون فایل در شبکه شاد جابه‌جا شد و این درحالی است که در اسفندماه سال گذشته ۷۶۶ میلیون فایل بوده است، فایل‌ها در شبکه شاد می‌تواند تا ۲ گیگ حجم داشته باشند.

کاظم‌زاده افزود: امکان برقراری تماس تصویری همچنان در شبکه میسر است و یک و نیم‌میلیون تماس تصویری در اردیبهشت‌ماه ثبت شده است.

وی ادامه داد: یک میلیارد و ۵۰۰ هزار پیام در اردیبهشت‌ماه پیام جابه‌جا شده است و میانگین حضور کاربران هم در اردیبهشت‌ماه سه و نیم ساعت رسیده است.

مجری شبکه شاد درباره علت کم نشدن بسیار مخاطبان و فعالیت‌ها در شبکه شاد گفت: معلمان و دانش‌آموزان پس از شیوع ویروس کرونا با دستیار جدیدی به نام شاد آشنا شدند که هر زمان که بخواهند می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند و برای فعالیت‌های آموزشی استفاده کنند.

کاظم زاده عنوان کرد: همچنین برنامه و پویش‌هایی شاد برای تقویت جنبه‌های فرهنگی، پرورشی و تربیتی یکی دیگر از مواردی است که در استفاده کاربران از این شبکه تأثیرگذار بوده است، به طور مثال در ماه مبارک رمضان کمپین (مسابقه قرآنی) منهاج برگزار شد که بیش از ۵۰۰ هزار شرکت‌کننده داشت.

وی خاطرنشان کرد: همچنین شبکه شاد در نمایشگاه کتاب با یک برنامه سرگرم‌کننده حضور داشت که بر این اساس یک سری معما در شاد مطرح شد و دانش‌آموزانی که به این سوالات پاسخ دادند، می‌توانستند با حضور در غرفه شبکه شاد از بن تخفیف بنام «شادبن» دریافت کنند، شبکه شاد به ۵۰۰ دانش‌آموز شادبن برای تخفیف خرید کتاب هدیه داد.

به گزارش ایرنا، وزارت آموزش و پرورش یک ماه پس از تعطیلی مدارس از اواخر اسفندماه سال ۹۸ به دلیل شیوع بیماری کرونا، اقدام به راه‌اندازی سامانه‌ای به نام شاد به نشانی اینترنتی https://shad.ir برای آموزش مجازی کودکان و نوجوانان کرد تا از این طریق دانش آموزان بتوانند همانند حضور در کلاس‌های مدرسه، از آموزش معلمان بهره‌مند شوند.

در واقع سامانه شاد بستری برای آموزش مجازی دانش آموزان است. در این سامانه آموزش به صورت آنلاین صورت می‌گیرد و دانش آموزان در زمان آموزش مجازی لازم بود که در ساعات مقرر، در کلاس‌های مجازی شرکت کنند.

این سامانه بارها مورد ارزیابی فنی و محتوایی قرار گرفته تا بتواند نیازهای آموزشی دانش آموزان در زمان دوری دانش آموزان از مدارس را مرتفع کند.