ارتقای امنیت اماکن با سامانه ایرانی مبتنی بر اینترنت اشیا
ارتقای امنیت اماکن با سامانه ایرانی مبتنی بر اینترنت اشیا
آی سی تی نیوز - یک شرکت دانش‌بنیان اقدام به طراحی و تولید اولین سیستم امنیتی بر پایه IOT یا اینترنت اشیاء کرد که به ارتقای امنیت اماکن نیز کمک می کند.

به گزارش مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، سید محمد الیاس موسوی با اشاره به تولید سامانه‌های سخت‌افزاری امنیتی مبتنی بر فناوری‌ اینترنت اشیا عنوان کرد: فعالیت اصلی این شرکت طراحی و ساخت تجهیزات مبتنی بر اینترنت اشیاء است. بر اساس بررسی‌های متخصصان شرکت، سیستم‌های امنیتی موجود در بازار با طراحی‌های قدیمی و عملکرد کاملاً آفلاین در حال عرضه به بازار بود؛ از این‌رو با توجه به تجربه شرکت در زمینه طراحی و ساخت سیستم‌های سخت افزاری مبتنی بر اینترنت اشیاء تصمیم به طراحی و تولید اولین سیستم امنیتی بر پایه IOT یا اینترنت اشیاء گرفته شد.

این فعال فناور با اشاره به کاربردهای گسترده سامانه‌های امنیتی هوشمند ساخت داخل گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کنونی، تامین امنیت یکی از اصلی‌ترین لازمه‌ها به شمار می‌رود و بنابراین،مخاطبان محصول تمام منازل مسکونی، تجاری، اداری و … هستند.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان، با اشاره به توسعه این محصول مبتنی بر شرایط بومی کشور عنوان کرد: در حال حاضر، ‌نمونه موفق، کاربردی و تجاری سازی شده با قابلیت‌های محصول این شرکت با نام آیومکس در بازار داخلی وجود ندارد.

موسوی، از صرفه‌جویی ارزی حاصل از داخلی‌سازی تجهیزات امنیتی هوشمند گفت و افزود: نمونه‌های وارداتی قیمت تمام شده بسیار بالایی دارند و با توجه به قرارگیری سرور چنین سیستم‌هایی در خارج از کشور معمولاً استفاده از آن‌ها با مشکلاتی فراوانی همراه است.

وی افزود: قیمت تمام شده این محصول با توجه به ویژگی‌ها و امکانات بیشتری در که در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد در حال حاضر از سایر سیستم‌های امنبتی موجود در بازار کمتر است.

این فعال فناور، با تاکید بر این که ارائه تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان همواره با قوانین و بروکراسی‌ اداری فراوانی همراه است، ادامه داد: در خصوص نقش مردم در حمایت از محصولات تولید داخل باید به این نکته توجه کرد که چنانچه شرکت‌های داخلی اقدام به تولید و ارائه محصولات با کیفیت کنند قطعاً از حمایت اکثریت مردم برخوردار خواهند بود.