مقابله جدی اروپا با خرید انحصارطلبانه مایکروسافت
مقابله جدی اروپا با خرید انحصارطلبانه مایکروسافت
آی سی تی نیوز - مایکروسافت فرصت یافته تا در دفاع از خرید یکی از شرکت‌های بزرگ سازنده بازی‌های ویدئویی و رد اتهام انحصارطلبی تجاری در مقابل مقامات اتحادیه اروپا از خود دفاع کند.

به گزارش مهر به نقل از یاهونیوز، مایکروسافت “آخرین تلاش” را برای دفاع از خرید خود در جلسه استماع غیرعلنی که امروز در بروکسل برگزار می‌شود، انجام خواهد داد. این شرکت با بیانیه اعتراضی کمیسیون اروپا که در مورد ضد رقابتی بودن خرید اکتیویژن هشدار داده، مقابله خواهد کرد.

انتظار می‌رود مدیران ارشد مایکروسافت، اکتیویژن بلیزارد و سونی و همچنین نمایندگانی از گوگل، انویدیا، الکترونیک آرتز و والو در جلسه استماع غیرعلنی شرکت کنند.

سال گذشته، مایکروسافت قراردادی به ارزش ۶۸.۷ میلیارد دلار را برای خرید سازنده بازی‌هایی مانند Call of Duty، World of Warcraft، Overwatch و بازی موبایل Candy Crush منعقد کرد تا بتواند بهتر با ناشران بزرگی مانند تنسنت و سونی رقابت کند.

با این حال، نهایی شدن خرید اکتیویژن توجه مقامات ضد انحصار را در سراسر جهان به خود جلب کرد، زیرا این یک معامله ساده نبود و انحصار مایکروسافت بر صنعت بازی‌های ویدئویی را تحکیم می‌کرد تا بازی‌های انحصاری بیشتری را به کنسول Xbox خود اختصاص دهد.

در حالی که کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده برای جلوگیری از تکمیل این خرید شکایت کرده و بریتانیا نیز از آن ابراز نگرانی کرده، به نظر می‌رسد رگولاتورهای اتحادیه اروپا در بررسی دقیق این معامله پیشتاز بوده‌اند.