بررسی بازار کریپتو کارسی در ایران
بررسی بازار کریپتو کارسی در ایران

نشست تخصص بررسی بازار کریپتو کارسی در ایران با حضور کارشناسان ، فعالان و همچنین علاقه مندان به این موضوع برگزار شد. در ابتدای نشست دکتر علیرضا طلوع یکی از مدیران و فعالان این حوزه در خصوص انجام فعالیت قانونی در بخش بلاکچین گفت: اکثرکشورهای دنیا هنوز رمز ارزها را کاملا قانونی نمی دانند.در ایران […]

نشست تخصص بررسی بازار کریپتو کارسی در ایران با حضور کارشناسان ، فعالان و همچنین علاقه مندان به این موضوع برگزار شد.
در ابتدای نشست دکتر علیرضا طلوع یکی از مدیران و فعالان این حوزه در خصوص انجام فعالیت قانونی در بخش بلاکچین گفت: اکثرکشورهای دنیا هنوز رمز ارزها را کاملا قانونی نمی دانند.در ایران نیز بانک مرکزی در مقابل این نوع فعالیت ها ایستاده و با ایجادقوانین بازدارنده سعی در جلوگیری از معاملات اقتصادی بر پایه رمز ارزها دارد.
وی رمز ارزها را با ارزش خواند و افزود: با توجه به اینکه امروزه برای باز کرده حساب بانکی در هر کشوری اول باید اقامت آن کشور راکسب کرد، وجود پول دیجیتال باعث شده تا دیگر نیازی به کسب اقامت کشور مورد نظر نباشد و اینکار به راحتی توسط صرافی هایخاصی انجام می شود.

بلاکچین ابزار ذخیره ارزش است
در بخش دیگری از این نشست مهندس مهدی عبادی یکی دیگر از کارشناسان این حوزه، بلاک چین را ابزاری برای ذخیره ارزش هادانست و افزود قسمتی از واردات و صادرات به کمک رمز ارزها توسط حاکمیت انجام می شود.

تبدیل رمز ارز به ریال برای توریستها در سایت یوبیتکس تراول
در ادامه مهندس مهرداد خانبانی مدیر فنی یوبیتکس از ارائه تمامی خدمات داخلی به توریست ها سخن گفت.وی در ادامه افزود: مسافران می توانند با مراجعه به سایت یوبیتکس تراول هتل مورد نظر،خدمات پزشکی و رفاحی و …. انتخاب و هزینه را بصورت رمز ارزپرداخت کنند.خانبانیی معتقد است ورود ارز دیجیتال درر کشور ما موجی شده تا جوانان زیادی به جای وقت گذرانی های بیهوده، بهدنبال فراگیری جهت ورود به بازار سرمایه و فعالیت در این حوزه باشند.

بانک های مرکزی در همه جای دنیا بزرگترین دشمنان بلاکچین هستند
به گفته دکتر پوریا آسترکی مدیر یکی از نشریات تخصصی این حوزه، بانک های مرکزی در همه جای دنیا به دلیل به خطر افتادنمنافعشان، بزرگترین دشمن رمز ارزها هستند.وی در خصوص ارزشمند بودن پول دیجیتال گفت: اثبات ارزش یک قرارداد است.همانطورکه اثبات ارزش طلا یا کاملا توافقی و قراردادی بوده ، این موضوع در خصوص ارز دیجیتالی هم قراردادی است.
آسترکی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نظر متفاوت علمای دینی درخصوص حلال و حرام بودن این نوع فعالیت افزود: برخیاز علما به دلیل قابل لمس نبودن و موارد فقهی این نوع فعالیت را قانونی و حلال نمی دانند اما برخی دیگر معتقدند که در صورتی که دولتضرورتی بر غیر قانونی بودن فعالیت های مطرح شده نبینند،از نظر دینی هم حرام نیست.
این نشست تخصصی در غرفه یوبیتکس و در اولین روز از بیست و ششمین دوره نمایشگاه الکامپ برگزار شد.