آی‌سی‌تی نیوز – شرکت ارتباطات زیرساخت از رفع اختلال پهنای باند اینترنت بین الملل کشور که به دلیل قطعی مسیر فیبرنوری در گرجستان اتفاق افتاده بود، خبر داد. به گزارش خبرنگار مهر، طبق گزارش مرکز عملیات شبکه شرکت ارتباطات زیرساخت، قطع دو مسیر فیبرنوری در گرجستان، روز گذشته باعث قطع یک‌هزار گیگابیت از ظرفیت بین […]

آی‌سی‌تی نیوز – شرکت ارتباطات زیرساخت از رفع اختلال پهنای باند اینترنت بین الملل کشور که به دلیل قطعی مسیر فیبرنوری در گرجستان اتفاق افتاده بود، خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، طبق گزارش مرکز عملیات شبکه شرکت ارتباطات زیرساخت، قطع دو مسیر فیبرنوری در گرجستان، روز گذشته باعث قطع یک‌هزار گیگابیت از ظرفیت بین الملل پهنای باند اینترنت کشور شده بود که با رفع اختلال، این مسیر هم اکنون به شبکه بازگشته است.

شرکت ارتباطات زیرساخت در اطلاعیه‌ای از اتصال مجدد ۱۰۰۰ گیگ از ظرفیت بین الملل ارتباطات کشور خبر داده و اعلام کرده است: «بنا بر اعلام مرکز عملیات شبکه شرکت ارتباطات زیرساخت، ظرفیت مذکور پس از رفع اختلال به وجود آمده در ساعت ۱۸:۴۵ روز گذشته شنبه ۲۵ دی ماه بازیابی و مجدداً در مدار مصرف قرار گرفته است.»

از حدود دو ماه پیش نیز به دلیل قطعی کابل‌های دریایی فیبرنوری در محدوده قطر و امارات، ۴۳۰ گیگابیت از ظرفیت پهنای اینترنت کشور از دسترس خارج شده بود که وزیر ارتباطات اواخر هفته گذشته از رفع این قطعی خبر داد. به گفته عیسی زارع پور این اختلال، پهنای باند مصرفی کشور را ۷ درصد کاهش داد.

اواخر آذرماه نیز ۳۰۰ گیگابیت از ظرفیت پهنای باند بین الملل شرکت ارتباطات زیرساخت که از طریق روس تلکام تأمین می‌شد با قطعی و اختلال مواجه شد که هم اکنون ظرفیت آن مسیر نیز به حالت عادی بازگشته است.