آی‌سی‌تی نیوز – موسسه تحقیقات نقطه‌ای (چک پوینت ریسرچ) اعلام کرد که تعداد حملات سایبری علیه شرکت‌ها در سراسر جهان در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال ۲۰۲۰، ۵۰ درصد افزایش یافته است. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری تاس، موسسه تحقیقات نقطه‌ای (چک پوینت ریسرچ) اعلام کرد که تعداد حملات سایبری به شبکه […]

آی‌سی‌تی نیوز – موسسه تحقیقات نقطه‌ای (چک پوینت ریسرچ) اعلام کرد که تعداد حملات سایبری علیه شرکت‌ها در سراسر جهان در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال ۲۰۲۰، ۵۰ درصد افزایش یافته است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری تاس، موسسه تحقیقات نقطه‌ای (چک پوینت ریسرچ) اعلام کرد که تعداد حملات سایبری به شبکه شرکت‌ها در سراسر جهان در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال ۲۰۲۰، ۵۰ درصد افزایش یافته است.

این شرکت اعلام کرد که طی سال گذشته میلادی، تعداد حملات سایبری در هر هفته علیه شرکت‌ها، شاهد جهش ۵۰ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۰ بوده است.

محققان این موسسه تأکید کردند که اوج این حملات در ماه دسامبر بود که به طور متوسط ۹۲۵ حمله در یک هفته برای یک سازمان رخ داد که دلیل آن می‌تواند استفاده از سامانه Log4J در سرور این شرکت ها باشد.

موسسه تحقیقات نقطه‌ای در ادامه افزود که بیشترین درصد حملات سایبری در اروپا مشاهده شده است که نسبت به سال ۲۰۲۰ افزایش ۶۸ درصدی نشان می‌دهد.

بر اساس این گزارش، هکرها همچنین به سازمان‌ها و شرکت‌هایی در آفریقا حمله کردند که تعداد حملات ۱۳ درصد افزایش نشان می‌دهد،

در منطقه آسیا و اقیانوسیه نیز تعداد حملات سایبری رشد ۲۵ درصدی را ثبت کرد و همچنین در آمریکای لاتین (۳۸ درصد) و آمریکای شمالی (۶۱ درصد) حملات هکرها افزایش یافت.

در میان صنایعی که هدف بیشترین حملات سایبری در جهان قرار گرفتند، بخش آموزش و تحقیقات (۷۵ درصد) رتبه اول را به دست آورده است و پس از آن بخش مراقبت های بهداشتی (۷۱ درصد)، ارائه دهندگان فناوری اطلاعات (۶۷ درصد)، ارتباطات (۵۱ درصد) و پس از آن بخش دولتی و دفاعی (۴۷ درصد) قرار دارند.