<span style='color:#787878;font-size:12px;'>وزیر صنعت وعده داد</span><br/>سامانه تجارت تا پایان سال تکمیل می‌شود
<span style='color:#787878;font-size:12px;'>وزیر صنعت وعده داد</span><br/>سامانه تجارت تا پایان سال تکمیل می‌شود

آی‌سی‌تی نیوز – وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با انجام برخی اقدامات، سامانه جامع تجارت تا پایان سال تکمیل می‌شود. به گزارش خبرگزاری فارس، سیدرضا فاطمی امین در یک برنامه خبری درباره تکمیل سامانه جامع تجارت و اتصال گمرک به آن افزود: سامانه جامع تجارت یکی از بزرگترین و مهمترین پروژه های دولت الکترونیکی […]

آی‌سی‌تی نیوز – وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با انجام برخی اقدامات، سامانه جامع تجارت تا پایان سال تکمیل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، سیدرضا فاطمی امین در یک برنامه خبری درباره تکمیل سامانه جامع تجارت و اتصال گمرک به آن افزود: سامانه جامع تجارت یکی از بزرگترین و مهمترین پروژه های دولت الکترونیکی است و رئیس جمهور از همان روزهای اول تشکیل دولت سیزدهم تاکید داشت که این پروژه با دقت و کیفیت خوب اجرا شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: این پروژه ۸۰ درصد پیشرفت دارد البته ۷۰ اقدام را باید تکمیل کنیم و تا پایان سال این پروژه کامل خواهد شد.

وی با بیان اینکه یکی از بخش هایی که باید به سامانه جامع تجارت متصل شود، گمرک است، بیان داشت: اتصال این بخش آغاز شده است و ۱۴ اقدام از ۷۰ اقدام مربوط به گمرک است.

فاطمی امین اظهار داشت: اکنون ۳۰ دستگاه به سامانه جامع متصل هستند و همه بانک ها هم در حال اتصال به سامانه جامع تجارت هستند، لذا نمی توان گفت که دستگاهی به سامانه متصل نیست، در واقع آن ۷۰ اقدامی که باید انجام شود، تکمیل کارهایی است که تابه حال انجام شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان داشت: سازمان راهداری، وزارت بهداشت، گمرک، بانک مرکزی و … به سامانه جامع تجارت متصل هستند اما کارهایی باید انجام شود که تکمیل اتصال ها صورت گیرد.

وی با بیان اینکه روزانه ۵ میلیون درخواست به این سامانه واصل می شود، اظهار داشت: افراد مختلف از جمله بازرگانان و تولید کنندگان روزانه ۵ میلیون درخواست به این سیستم می‌دهند و روزانه ۶۰۰ هزار استعلام از بیرون وزارت صمت انجام می شود و ۸۰۰ هزار استعلام نیز روزانه در داخل وزارت صمت در قالب این سامانه انجام می‌شود.

فاطمی امین با تاکید بر این پروژه سامانه جامع تجارت تا پایان سال تکمیل می شود، گفت: این پروژه نمونه بارز و پیشرفته حکمرانی خواهد بود و تحول گسترده‌ای در بهبود محیط کسب و کار و شفافیت و ارائه خدمات به فعالان اقتصادی و اعمال حاکمیت خواهیم داشت.

فاطمی امین افزود: این سامانه کارکردهای متعددی در کنترل قاچاق، کنترل کالاهای تقلبی، تنظیم بازار و رصد موجودی کالاها در انبارها دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به سامانه همتا گفت: این سامانه برای موبایل از جمله کارکردهای سامانه جامع تجارت است که قبلا ۹۰ درصد موبایل قاچاق بود، اما اکنون با راه اندازی سامانه همتا که بخشی از سامانه جامع تجارت است، واردات قاچاق حذف شده است و در طول سه سال ۱۴ هزار میلیارد تومان درآمد از محل واردات قانونی موبایل برای گمرک درآمد ایجاد شد.