آی‌سی‌تی نیوز – شبکه های اجتماعی با افزایش خطر ابتلا به افسردگی مرتبط هستند. به گزارش ایسنا، جدیدترین مطالعه انجام شده در مورد ارتباط بین استفاده از رسانه های اجتماعی و خطر ابتلا به افسردگی حاکی از ارتباط این دو است. محققان آمریکایی اظهار داشتند: رابطه بین استفاده از رسانه های اجتماعی و سلامت روان […]

آی‌سی‌تی نیوز – شبکه های اجتماعی با افزایش خطر ابتلا به افسردگی مرتبط هستند.

به گزارش ایسنا، جدیدترین مطالعه انجام شده در مورد ارتباط بین استفاده از رسانه های اجتماعی و خطر ابتلا به افسردگی حاکی از ارتباط این دو است.

محققان آمریکایی اظهار داشتند: رابطه بین استفاده از رسانه های اجتماعی و سلامت روان از موضوعاتی است که همواره مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. از یک سو، رسانه های اجتماعی شرایطی را فراهم می سازد تا افراد با یک جامعه بزرگتر ارتباط برقرار کنند و اطلاعاتی را در مورد موضوعات مورد علاقه خود بدست آورند. از سوی دیگر، حتی پیش از اینکه اطلاعات نادرست گسترده در مورد این پلتفرم ها شناسایی شود، این احساس وجود داشت که ممکن است جوانان تحت تاثیر پیامدهای منفی آن قرار گیرند.

در این مطالعه جدید استفاده از رسانه های اجتماعی و شروع علائم افسردگی در میان حدود ۵۴۰۰ فرد بزرگسال مورد بررسی قرار گرفت. در آغاز مطالعه در هیچ یک از این افراد علائمی از افسردگی مشاهده نشد.

اما در بررسی های متعدد انجام گرفته طی ۱۲ ماه، وضعیت علائم افسردگی در برخی از شرکت کنندگان بدتر شده است. این خطر با استفاده از سه شبکه اجتماعی فیسبوک، اسنپ چت و تیک تاک تشدید یافته است.

هرچند یکی از محققان آمریکایی در پاسخ به این سوال که آیا رسانه های اجتماعی واقعاً باعث افسردگی می شوند؟ گفت: این سوال مانند طرح معمای مرغ و تخم مرغ است که معلوم نیست اول مرغ بوده یا تخم مرغ و بین این دو مولفه نیز نمی توان مشخص کرد، کدامیک از دیگری تاثیر می گیرد.

به گزارش ایسنا به نقل از مدیکال اکسپرس، محققان تاکید کردند: در توضیح‌ نتایج بدست آمده در این مطالعه می توان گفت افرادی که در معرض خطر افسردگی هستند، حتی اگر در حال حاضر افسرده نباشند، بیشتر از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. مورد دیگر این است که رسانه های اجتماعی در واقع به افزایش این خطر کمک می کنند.