استفاده از سامانه‌های بومی در کنار شبکه شاد

آی‌سی‌تی نیوز – معاون و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در نشست بررسی سامانه آموزش مجازی آموزینو گفت طبق دستوالعمل ارسالی به مدارس در سال جاری اگر سامانه ای مجازی و بومی، تسهیل دهنده، پاسخ دهنده و دارای ظرفیت لازم برای استفاده به صورت یکپارچه باشد می‌تواند در کنار شبکه شاد استفاده شود.

به گزارش سازمان آموزش و پرورش استثنایی، جواد حسینی در این نشست با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان چند سالی است رشد بسیاری کردند و منشا ثمر و اثر بسیاری شده اند، گفت: ورود شرکت های دانش بنیان در حوزه آموزش و پرورش و بویژه درآموزش و پرورش استثنایی می تواند منشا اثرات زیادی باشد.

وی درادامه گفت: زیست بوم کرونا علاوه بر آسیب هایی که به همراه داشت فرصت هایی نیز فراهم کرد و باعث نزدیک شدن معلمان، دانش آموزان و والدین به تکنولوژی های جدید و فناوری های جدید شد.

حسینی با بیان اینکه در طول 18 ماه از گسترش کرونا تجارب زیسته بسیاری داشته ایم که در پسا کرونا به آن برنخواهیم گشت، گفت: در زیست بوم کرونا آموزش های مجازی و از راه دور شکل گرفت و شبکه شاد به عنوان یک پلت فرم امن، انحصاری و داخلی در نظام تعلیم وتربیت وارد شد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشوربا بیان اینکه سیاست وزارت آموزش و پرورش بازگشایی مدارس به صورت تدریجی با رویکرد حفظ سلامت دانش آموزان است گفت: در کنار آموزش های حضوری آموزش های مجازی نیز پیگیری خواهد شد و بر همین اساس در حوزه آموزش وپرورش استثنایی اگر سامانه ای برای 7 گروه تحت پوشش سازمان آموزش و پرورش استثننایی مناسب سازی شود می توان از آن در 1700 مدرسه استثنایی و در کنار شاد استفاده کرد.

معاون وزیر با بیان اینکه پایگاه های آموزش مجازی در 32 استان دایر شده است و در همه استان ها یک استودیو تولید محتوا وجود دارد گفت: در قالب طرح هدایت تاکنون 300 هزار دستگاه تبلت به دانش آموزان از جمله تمامی دانش آموزان استثنایی اهدا شده است.


ممکن است شما هم دوست داشته باشید
پاسخ دهید

Your email address will not be published.