10 کشور اول در اقتصاد بازی‌های کامپیوتری

آی‌سی‌تی نیوز – چهار کشور از 10 کشور برتر در امر اقتصاد بین‌المللیِ بازی‌های ویدئویی، از جغرافیایِ آسیا هستند؛ و اگر «مکزیک»، «روسیه» و «ایالات متحده» را نیز جدا کنیم؛ سایر رتبه‌های ‌فهرست 10گانه را جوامع اروپایی به‌خود اختصاص داده‌اند.

برآوردهای گزارش سالانه Digital Market Outlook از مرکز داده‌پردازیِ‌ Statista که خلاصه آن در ژوئن 2021 منتشر شده؛ نشان می‌دهد که بازی‌های ویدئویی همچنان یک صنعت ‌محبوب و سودآور به‌شمار می‌رود؛ به‌طوری‌که مجموع درآمد جهانی آن 154.6‌میلیارد‌دلار تا پایان سال جاریِ میلادی پیش‌بینی شده است.

اکنون بزرگ‌ترین سهم در بازار موردنظر متعلق به «چین» با گردش مالیِ 49.3میلیارددلار است که تخمین زده می‌شود تا سال 2025 تا 71.2میلیارددلار افزایش یابد و به‌این‌ترتیب، از مقام دوم این‌فهرست؛ «آمریکا» که تا آن ‌تاریخ برایش درآمدی 42.5میلیارددلاری متصور شده‌اند؛ با فاصله‌ای قابل‌توجه پیشی خواهد گرفت.

در جدول حاضر،‌ جایگاه سوم به «ژاپن» اختصاص دارد که احتمال می‌رود در سال 2025 همچنان بازاری استثنائی برای این محصولات خواهد بود؛ آن‌هم با درآمدِ 24میلیارددلاری؛ به‌عبارتی، چهاربرابرِ درآمد کشورهایی همچون «کره جنوبی»، «بریتانیا» و «هند» ازاین‌بازار.

ذکر این‌نکته نیز ضروری‌ست که درحال‌حاضر در سراسر جهان، «بازی‌های موبایلی» منبع بیشترین درآمدِ صنعت بازی‌های ویدئویی هستند: حدود 70‌درصد که البته این سهم، در بعضی جوامع بیشتر نیز بوده است؛ مثلاً در «چین» 84‌درصد و در «مکزیک» 74‌درصد.

اینفوگرافیک امروز، میزان درآمد کشورهای اول دراین‌بازار را فهرست؛ و برآورد گردش مالیِ آن‌ها در دو مقطع زمانیِ 2021 و 2025 را مقایسه کرده است. رقم دوم مقابل نام هر کشور، تخمین سود بازار یادشده در آنجا برای سال 2025 است.


ممکن است شما هم دوست داشته باشید
پاسخ دهید

Your email address will not be published.